Jojo x3 Skrevet 31. mars 2011 #1 Del Skrevet 31. mars 2011 Har dine barn plikter/oppgaver i huset? Tenker på re sengen, vaske rommet, støvsuge, ta ut søppel osv. Hvor gamle var de da de begynte med det og får de ukepenger for dette? Min eldste på 6 hjelper meg ofte når jeg vasker huset, han spør om å få være med og det kjekkeste han gjør er å vaske gulvet eller vinduer/speil. Jeg skryter av det han har gjort etterpå, men aldri gitt han penger for det. Vi prater sammen og koser oss når vi gjør dette sammen. Husker at jeg selv fikk ukepenger hver fredag og at jeg hadde faste plikter som f.eks vaske badet og rommet mitt en gang i uken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143087013-barn-og-husarbeid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 31. mars 2011 #2 Del Skrevet 31. mars 2011 Våre barn på 7 og 9 år får ukepenger. Lille på 3 får også litt penger, men hun putter de rett på sparebørsa si, hun er jo også med og hjelper i huset:)) De eldste må ha ryddige rom til fredag kveld når de legger seg, ellers blir ikke pengene utbetalt. Hvor mye de får kommer litt ann på hvor mye de har hjulpet til i huset i løpet av uken. De får ikke penger for alt. Noe må de også gjøre uten å få penger for det. Maks kan de få 50 kr hver. Men noen ganger har de ikke fått penger pga uryddige rom, andre ganger bare 10-20 kr for rommene var de eneste de klarte å rydde den uka.. Ellers hjelper de til med middag, støvsuging, vasking,, bretting av tøy, passing av lillesøster ( her hjemme mens vi andre er hjemme da), vaske gulv, rydde osv. Alt ettersom.. Det er frivillig, så bestemmer de liksom selv hvor mye penger de vil få... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143087013-barn-og-husarbeid/#findComment-143087362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå