AO3 Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Ja, jeg har dessverre det... Mini ble innlagt med RS da han var to mnd gammel. Hoste, sprutoppkast/gulp, lite matlyst, nesten tørre bleier, hvesing da han pustet, tungpust. Det viktigste er å være sikker på at barnet får i seg nok mat (våte bleier), og at de ikke får problemer med pusten. Det er et virus, så det er ikke så mye de får gjort med det på sykehuset annet enn å støtte opp under kroppens heling og lindre symptomer (inhalere saltvann/adrenalin, min fikk magesonde etc). Ta kontakt med lege hvis du er i tvil, du skal ha lav terskel for å gjøre det når de er så små! Bedre å få en vurdering fra lege som sier at innleggelse ikke er nødvendig, enn å vente for lenge. Min gutt var ikke kjempdårlig, men han ble innlagt for å være sikker på at han ikke var i ferd med å bli enda dårligere. De minste kan nemlig bli veldig dårlige, veldig raskt.
*Lissi* Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Jepp, vi er innlagt nå. Datteren min er 4 mnd. neste uke. Helt pyton. Var innlagt med søsteren også, men denne gangen vart vi heldigvis tatt på alvor med en gang. Har ligget siden tirsdag, og håper vi kommer oss hjem til helgen. Hoster endel, så virker som det driver å løsner nå. Slitsomt, for er syk selv også. God bedring til dere!
Lykkemin Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 her hadde mini det og når han var 4,5 mnd. Ikke noe moro!! Gav han masse saltvann i nesa, puttet i han puppen ofte da han ikke spiste like mye som før, hevet senga hans samt de gangene han hostet snudde jeg han rundt og dunket lett på ryggen slik at slimet kom opp i form av oppkast. Det hjalp noe, men han måtte få hostesaft i tillegg. Det satt i ca to uker, og det er nå først en mnd etter at han ikke er tett i nesa lengre. Jeg ble syk selv tre dager etter han så vet hvordan du har det, utrolig slitsomt. God bedring
isabelan Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 min har nettopp hatt det. Vi ringte legevakta, fordi han hørtes ekstremt asmatisk ut, slapp, trøtt, spiste lite og feber. Han ble undersøkt, og fikk astmamedisin på maske før vi ble sendt hjem igjen. UTEN legedekning i helgen som kom (dette var på en torsdag). jeg tenker mye på hva som hadde skjedd hvis han ble dårligere.. det er trossalt over 2 timer å kjøre til sykehuset fra hjemmet. Det er ca. 3 uker siden og han er fortsatt litt tungpustet, så skal få han utredet for astma. RS- viruset kan faktisk utløse astma eller allergier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå