Gå til innhold

Baby på 3,5mnd har fått RS viruset, noen med erfaringer??


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min gutt på 4 mnd har rs-viruset nå. Har ikke vært innlagt, men vi fikk med oss forstøverapparat hjem. det har vi nå brukt i ei uke. Han er bedre, men ikke frisk enda. Må bare ta tiden til hjelp.

 

Gå ut med babyen så lenge han ikke har feber. Kald luft hjelper. Legg hodet høyt når han skal sove (bruk pute eller løft opp hodeenden med bøker etc)

 

Hoste er bra, at han kaster opp slim er enda bedre (ja huff!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forstøverapparat?

Jeg har holdt henne inne siden hun er syk, men om kald luft hjelper blir det nok tur ut på oss i morra. I dag snør det sånn :(

Hun er ganske fin form på dagen, men spiser lite.

Natta er værst, med hoste og tung pust. Lurer på å ringe legen igjen og høre, er ikke noe gøy for hverken henne eller oss når hun holder på sånn på natta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er innlagt nå. Vesla er snart 4 mnd. Kommer oss kanskje hjem i morgen om vi er heldige.

Hadde ringt legen igjen om jeg var deg. Slitsomt når de må slite slik med pusten. Vesla her spiste dårlig når hun var tett. Nå spiser hun heldigvis godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstøverapparat, liten kompressor som brukes til å omgjøre flytende medisin til ørsmå dråper som deretter kan inhaleres. Forstøverapparater brukes i behandlingen av astma, kronisk obstruktiv lungesykdom (KOLS) og falsk krupp. Særlig velegnet ved behandling av barn.

 

fra store norske leksikon :)

 

her innhaleres det bare saltvann, og det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS-virus er et helt vanlig forkjølelsesvirus, men kan gjøre små barn svært syke. Det er mye og seigt slim som er vanskelig å hoste opp. Luftveiene til babyer er små, så ved en infeksjon blir de tettere enn voksne. I og med at slimet er veldig seigt er det ikke så lett å hoste opp for de små heller

 

Se her inne: www.syktbarn.no spesielt på bronkiolitt, der får du gode tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått gode tips her, men jeg ville bare nevne at det er lurt å legge barnet til brystet/tilby flaske (alt ettersom hva dere gjør) oftere.

Babyen orker ikke spise så mye/lenge som vanlig siden de hovedsakelig er nesepustere i den alderen.

Er det mye snørr i nesen, så fjern det før måltid. Pass på at bleiene er våte, dersom babyen ikke tisser er det et tydlig tegn på for lite væskeinntak og da bør du ta en tur til legen.

Håper babyen din snart blir bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...