Gå til innhold

Oslo-borgere: Svar meg, hva synes du om jobb, reisevei, barnehagelevering, trafikk osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har fått tilbud om ny jobb nå med ennå lengere reisevei og er så usikker.... Jobben er den jeg vil ha, men det blir lang reisevei og jeg får ingen parkeringsplass på den nye jobben.

 

Jeg bor i Tveitaområdet. Ganske langt unna t-banen, så jeg må først ta buss til t-banen. Deretter bane til sentrum, før jeg evt må ta toget/buss til Skøyen (hvor den nye jobben er) (min gamle jobb er i sentrum).

 

Begynner å bli litt nervøs for reisevei, særlig mtp barnehagen vår som er ved Helsfyr.

 

Vi pleier å kjøre ungene i barnehagen og enten kjøre videre til jobb eller sette igjen bilen ved barnehagen og ta kollektivt videre til jobb. Men det tar lang tid.

Er jo helt utrolig, men bruker vel nesten 1 time til jobb (en vei) hver dag!

 

Dessuten er jo togkaos hele tiden, og til Skøyen er det jo mest togtrafikk.

 

Hvordan er deres reisevei i Oslo??

Noen tips til å reise til Skøyen, men å bo helt på andre siden av byen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fortsatt å kjøre til Helsfyr og så tatt banen derfra til nasjonal, og bytta til tog der. Vet ikke hvor dere jobber nå, men vil ikke tro det tar lenger tid enn 1 time? Går jo mange baner forbi Helsfyr. Det går noen busser til skøyen også, hvis du vil unngå togkaos. Men signalanlegget på Oslo S skal visst oppgraderes i sommer, så da blir det kanskje lit tmindre kaos i framtida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes tungvint ut...! Og hadde jeg aldri orket.

 

Har bodd i Oslo hele mitt liv, og vet litt om hvordan det er å reise til og fra jobb/skole.

 

Jeg gikk på videregående på en en annen kant av byen. Og måtte bytte t-bane en gang. Det gikk veldig greit den gang (bodde like ved t-banen).

 

Bor i Bærum nå og jobber nede i sentrum. Går heldigvis ekspressbuss 2 minutter unna huset vårt og stopper utenfør døra på jobb. Bussen tar 20 minutter. Denne reiseveien er KJEMPEGREI!! Men allikevel synes jeg det er litt pes på ettermiddagene. Det er jeg som henter i barnehage. Så jeg tar bussen hjem og henter bilen som står i gaten for så å hente barna.

 

Derfor ønsker jeg på sikt å begynne å jobbe i Bærum et sted.

 

Tror ALDRI jeg hadde orket den reiseveien du nå må begynne med! Ser for meg at det blir pes, spesielt mtp. å hente i barnehage!

 

Bussene kan man til en viss grad stole på, men t-banen og ikke minst togene kan du absolutt ikke stole på!! Mye uregelmessigheter der!

 

Og mye som skal til for at det skal klaffe med 2 korresponderinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med t-banen de siste par-tre årene. Ting har nok blitt bedre. Men til Skøyen må du jo bruke buss + t-bane + tog. Det høres ut som et mareritt. Jeg hadde nok satset på bil, selv om det er mye kø. Køen er i det minste ganske konstant slik at du rask lærer hvor lang tid du må beregne hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt uaktuelt å flytte slik at dere bor i gangavstand til T-banen?

Da er dere mye mer fleksible i forhold til valg av jobb.

 

Jeg bor i Oslo og har tenkt mye på hverdagskabalen.

 

Vi har bestemt oss for å bo innenfor Ring 2, det betyr mindre areal for pengene, men vi trives veldig godt med vårt valg.

Vi kan gå til jobbene våre i sentrum og går til barnehagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI:

 

Pr i dag jobber jeg i sentrum, så fortsatt må jeg ente kjøre til Helsfyr og ta banen videre (når jeg leverer i barnehagen).

Eller, så er det først buss til Tveita, deretter banen til byen.

 

Så det som kommer i tillegg med den nye jobben er toget/bussen ut til Skøyen. Selve reisen til Skøyen tar jo ikke lange tiden, men det å bytte fra banen og gå til toget "tar litt tid" (ikke mye, men fort noen minutter)... sånn er det jo bare i Oslo.

 

Er skikkelig usikker mtp den nye jobben. "Drømmejobben" +

ca 70 000 kr mer i årslønn. Og ikke overtidsjobbing i samme grad som på gamle jobben. (skal uansett bytte jobb nå, men dette er første tilbudet jeg har fått. Har tidligere vært innstillt som nr 2 osv etter intervju)

Håper jeg velger det riktige!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI:

 

10:16: Ja det uaktuelt å flytte. Vi flyttet hit for ca 2 år siden. Dette området var viktig mtp skole, avstand til marka, bomiljø osv.

Så vi har ingen planer om å flytte nei.

 

Men jeg var veldig usikker når vi flyttet hit i utgangspunktet. Det var samboer som ønsket det mest, men jeg ble enig med han. Og vi trives jo godt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok. Jeg ville gitt det en sjanse :)

Ellers kan du jo gjøre som mannen til en venninne av meg, han sykler fra kjelsås til skøyen tur-retur hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI:

Ho, ho synes jeg ser meg på sykkel!!!

Da bruker jeg nok både 2 og 3 timer til jobb.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mannen din da, hvordan er hans reisevei?

Kanskje han kan både levere og hente i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler selvfølgelig på henting og levering uansett, men han jobber på Lysaker så det er ennå lengere reisevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...