Gå til innhold

Hvor mange barn har dere valgt å få å hvorfor vil dere ha/ikke ha flere??


Ser*opp*på*sjernene... ..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde egentlig lyst på bare 1. Ene grunnet var att jeg er enebarn har hatt det strålende. Min mann og jeg elsker reise og leve livet vi elsker også jobbene våre. Så kom tulle 2 litt overaskende =0). 16 måneder mellom.

Vi har god økonomi hus og vi reiser like mye som før med jentene så derfor valgte vi nr 3. Vet vi kommer ha det godt leve og nyte livet. Jentene kommer aldri mangle noe og vi kan leve livet nesten som før bare gleden dele livet med 3 prinsesser =0). Aner ikke om det blir noe nr 4 tar 1 dag av gangen =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herlig da:) - å ikke måtte ta valg ang antall barn pga økonomi, plass i huset, jobb osv:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn, og skal ikke ha flere..

 

Jeg føler at med hus,jobb og de to jeg har så er det nok for min del.. De skal følges opp også mtp skole og fritid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å stoppe ved 2. Ville at eldstemann her skulle ha søsken siden det er 10 år mellom meg og broren min. Vi har aldri hatt noe spesielt godt forhold- han var jo voksen mens jeg vokste opp! Mens BF har 2 søsken hvor alle 3 er ganske tette og har ett knallgodt forhold. Så mellom storebror og lillesøster er det 3 års forskjell.

 

Skal også ha tid, økonomi og plass til de barna man har/får :)

 

Valgte å sterilisere meg etter siste, også mye pga sterke medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to, har lyst på to til.

Jeg vil at mine barn skal ha mange søsken. Synes det er kjempekoselig å tenke på at de alltid vil ha hverandre.

Hovedsaklig ønsker jeg meg flere barn fordi jeg vet vi har råd til det og har mulighet til å skjemme bort de barna vi får, om det er 2 eller 4 spiller ikke så stor rolle. Hadde jeg bodd i en leilighet på 80 kvadrat og levd fra lønning til lønning hadde jeg vært fornøyd med to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to nå og er utrolig fornøyd med det og vil ikke ha flere pga jeg får store problemer under svangerskapene. Med første hadde jeg hypermesis og litt bekkenløsning. Denne gangen klarte jeg ikke å gå så ble ks.

Har også slitt med ME, men er frisk nå etter å ha vært sengeliggende så vil ikke risikere å få det tilbake.

Pga jeg tok ks så er jeg nesten helt fin i bekkenet så det skal ikke bli mer ødelagt av flere barn. Vil kose meg med de to jeg har, er bare 22 mnd mellom også så gleder meg til de blir større og vi kan begynne å reise litt og sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to, eldste er straks to år, yngste snart 7 mnd. Har lyst på en til, føler liksom at her er plass til det, både når det gjelder tid og økonomi:) Men vil gjerne ha alle tette, så de kan vokse opp sammen. Har selv to søsken som jeg er veldig glad for å ha, og vi tilbringer mye tid med familien, håper at mine barn skal få oppleve det samme når de vokser opp/blir voksne og får egne barn. Jeg har ikke noen andre interesser som krever mye tid, og er innstillt på å jobbe deltid noen år for å få bedre tid til familie, er bare måtelig opptatt av karriere.

 

Får se hva pappaen i familien sier etterhvert, har enda god tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest To små gull♥

Vi har to barn, og ønsker oss ett eller to til.

Her må det ivf til for å lage barn, så kommer nok ikke til å slite oss helt ut på og bruke en formue på forsøk om vi ikke får det til. Da sier vi oss nok fornøyd med to.

 

Har alltid hatt et ønske om stor familie, og har alltid ønsket å være fosterhjem. Så kanskje det blir et alternativ.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 barn, tror ikke vi skal ha flere. Vi er en musikalsk famile og det tar mye tid og arbeid å følge hver enkelt opp. Skal ikke ha flere med tanke på at vi da ikke strekker til med oppfølging med musikk/skole/fridtisinteresser.

(En av barna våre er fosterbarn)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 stk. 6, 4 og 1. Ville ha minst 2, og helst 3, da jeg ser hvor fint det er å være mange, siden barnefar har 2 søsken. Også ville jeg selv hatt flere enn 1 søsken da jeg var liten. Kunne gjerne hatt en til, men økonomi og plass og ikke minst tid setter en stopper for det. Er veldig fornøyd med å ha 3 friske fine barn, da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 barn. Har egentlig altid ønsket meg 3 barn, men her blir det ikke flere enn de 2 vi har.

Dels pga at jeg synes 2 er nok, men også fordi jeg har fått brystkreft og tanken om muligvis å skulle dø fra de 2 jeg har, er ille nok.

 

Om jeg ser litt kynisk på det så har jeg fått meg de 3 barn jeg ønsket selvom førstemann døde under fødselen.

 

Går i stedet og venter på at min venninde får seg barn slik jeg kan låne babyen litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ville i utgangpunktet ikke ha noen barn, mens jeg ville ha 4. Vi har nå fått 3 barn og jeg er strålende fornøyd. Jeg kunne godt tenkt meg en til, fordi jeg synes det er så koselig med stor familie. Vi har gåavstand til jobb, skole og barnehage, så er ganske så priveligert.

 

Men koser meg veldig med de 3 jeg har. Jeg var ihvertfall ikke ferdig etter nr. 2 og er utrolig glad for at vi fikk nr. 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tre barn, og kommer ikke til å få flere. Jeg skulle gjerne hatt ett eller to til, men kropp og alder sier stopp. Vi koser oss og gleder oss stort over de tre herlige vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stopper på 2 av egoistiske grunner;) Vi føler at det er det antallet vi klarer å leve som vi ønsker med. Dvs at vi skal ha tid til alene-tid til trening og venner hver for oss samt tid sammen til familie-kos. Vi har også nesten fulle jobber begge to og lever godt med lønningene vi har nå og har stort sett råd til det vi ønsker.

Tenker det samme med oppfølging av barn, jeg føler det holder med 2 stk fordi jeg sitter stort sett igjen med en følelse av å strekke til- men bare akkurat!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst på tre barn. Vi er tre søsken selv. Akkurat nå har vi to barn, og det er mere enn nok. Jeg synes det er deilig at de blir større og slippe babytiden. Vi får også litt mindre å gjøre da. Barna skal følges opp og vi har ikke tid til flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 barn. En totalvurdering ut fra vår livssituasjon.

Har også en "engel" på kirkegården så på en måte har vi 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2. Og skal IKKE ha flere. Jeg og mannen er rett og slett for ego, vi ønsker å ha god økonomi, muligheten til å reise og leve livet og kjøpe det vi har lyst til. Så her kommer det ingen attpåklatt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå to tette, og tenker å ha en til etterhvert. Men det blir nok ikke før om to år, for vi skal gifte oss om et år. Og da er minstemann over to år, nesten tre år, så da synes jeg det er lettere å skal ha baby igjen.

Synes det er veldig greit med to med tanke på tid og oppfølging, men skal nok greie det med tre også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir siste... Aller mest fordi jeg begynner å bli oppi åra, men også fordi jeg har hatt tøffe svangerskap tidligere og jeg rett og slett ikke tror jeg hadde orket flere. Vi venta lenge før vi følte behov for nummer to, tenkte egentlig at det holdt med den ene... Men så bestemt vi oss og ble gravide... og kort tid etter ble jeg gravid igjen. Tre holder i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å ha tre nydelige unger :o)

 

Siden jeg kjenner mine begrensninger blir det ikke flere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer eller mindre sikker på at vi er ferdige nå, med to. Jeg har hatt veldig tunge svangerskap, og tanken på et svangerskap til får meg til å bli helt utmattet... Syns vi har det veldig greit med de to vi har - føler at vi er den komplette familien vi alltid har drømt om. Vi ønsker også å følge opp, både ift økonomi og tid, de vi har 100% og det kan vi nå, men usikker på hvordan det hadde blitt med en til...føler tiden er knapp som den er ift alle dagligdagse sysler, en som er opptatt med skole og frititsaktiviteter nå - da merkes det godt hvor mye tid det tar når de begynner å bli eldre. Føler oss veldig heldige som har to, friske og nydelige barn og er veldig fornøyd med det. Har ikke noe ønske om en til...men selvsagt kan jo ting endre seg, og en attpåklatt snike seg på, men jeg tviler på det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter og ønsker meg i allefall ett barn til. Jeg har alltid sagt at jeg vil ha 3 og mannen min vil helst ha 2. Så vi har bestemt oss for å ta et barn om gangen og se hva vi føler. Kanskje det føles riktig med to når vi har fått en til :)

 

Men jeg er i utgangspunktet ivrig på å ha en stor familie og å gi barna våre søsken i relativt tett alder, siden jeg selv har to søsken men begge er langt unna meg i alder. Har alltid ønsket at vi var tettere i alder.Vi har økonomi til både en og to til siden vi begge tjener godt, så da får vi bare se hva som skjer :) Det er jo som mange sier her, man skal jo også følge opp barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Detverkeribakhodet

jeg er ferdig nå etter 2 fine jenter.. vi ville egentlig ha 3 stk, men pga 2 tøffe svangerskap det det siste var verst orker jeg ikke mer..

 

var mye kompikasjoner i det siste sv.skap med baby som ikke vokste osv. hun var bare 2 kg ved termin, og det ble oppdaget hjertefeil som etter 1,5 uker førte til hjertesvikt. det går bra med henne nå, men jeg kjenner at psyken min ikke har godt av et sv.skap til.. så for å være best mulig mamma for de to jeg har tror jeg ikke det er lurt å få flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Vi har 4, 2 mer eller mindre planlagte og 2 skikkelig vellykkede overraskelser;-) Vi er storfornøyde, travle og ferdige med babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...