Gå til innhold

SKJEMMES over faren til ungen min..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja det er slutt altså, har et barn sammen på snart 2,5 år.

Siden det ble slutt og han ble ungkar har han festet svært mye, og igår skulle vi diskutere samvær hadde vi planlagt over tlf ( Da han bor noen timer unna med bil).. Han skulle egentlig ha jenta vår i helga, men visste ikke helt sikkert om han kunne komme. Sendte mld til han igår og spurte om han kom på Fredag og da sa han; Nja vet ikke.. Kan vi ta det i morgen? Er å ser film hos en dame.. Så spurte jeg om han ALDRI kunne bestemme seg for med han er det aldri ja eller nei, det er bare; Kanskje/Vet ikke.. Deretter kom det frem at han drakk IGJEN ( For han er hvertfall ute opptil 2-3 dager i uken virker det som)

Liker nesten ikke å sende jentungen til han, for han greier ikke engang å ta ansvar for seg selv engang. De gangene jeg har kommet hjem for å overta jenta min er hele leiligheten rotete ( Han disp. min leil for samværshelger) fordi jenta min roter en del og han rydder ikke opp etter henne. Herreguuud, så frustrerende! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det kommer til ungkarslivet og drikkingen hans, så har du trossalt ingen ting med den saken å gjøre. Det er slutt mellom dere, og du har hoved omsorgen for ungen. Så hva så om han drikkeropp til 3 ganger i uka? Og har en del kvinner på rappen? Så lenge han ikke drikker når han har ungen deres.

Når det kommer til rotet han etterlater: Forlang opprydding, eller dra han med til mekling, så han forstår at du fortjener at han respekterer din leilighet, og rydder når samværet dems er over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at jeg ikke har noenting med drikkinga hans å gjøre. Men å kunne forlange at han ihvertfall er edru den dagen vi har avtalt å snakke om samvær, kan jeg ikke det? Han rydder ikke etter samvær nei.. Har måtte vaske og ryddet grundig etter han har vært her. Har best. time hos FVK siden samværet kun er sporadisk, dvs han kommer når det passer HAN best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ano over her.

 

Du nevner jo ikke at han kun kommer når det passer han, men saken er enkel, ta han med til mekling, der føres det opp hva avtalen er, og det SKAL overholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten synes jeg at jeg strekker meg langt når det kommer til samvær, siden jeg vet at jenta vår er glad i pappa'n sin. Jeg tilbyr meg å betale bensinpenger, fyller kjøleskapet opp med mat ol, siden han klager over økonomien sin. Men synes igrunnen at dårlig økonomi er en dårlig unnskyldning når han prioriterer pengene sine på alkohol fremfor samvær.

Jeg bryr meg egentlig fint lite om hva han gjør på fritiden sin, for vi har kun kontakt når det dreier seg om samvær. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.38, Hva skjer om han ikke stiller opp til avtalt samvær? Kan jo ikke nekte han samvær, for det har jeg jo ikke lov til. Har best. time som sagt, men er en lang venteliste på FVK.. Vanskelig å finne en midlertidig løsning når det kommer til samvær. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv opp slik at du kan dokumentere, og ikke legg følelser i det du skriver. Lag en dagbok, et dokument på pc'en (passord er en Fin Ting). Skriv kort og konsist og så objektivt som mulig. Dato, avtalt samvær, han kom ikke. Skriv opp telefonsamtaler, noter hva dere snakket om og hva dere ble enige om. Men igjen: Ikke følelser.

 

For å tydeliggjøre: Ikke skriv ting som "Den j***a dusten kom ikke NÅ HELLER!", men mer noe som "15.3.2011. Avtalen var at Xxx skulle komme kl 17.30 for samvær. Han kom ikke."

 

Ikke spekuler i grunnene hans, i hvert fall ikke i dagboka. Hold deg KUN til fakta. Da får du et dokument som kan legges fram for å vise problemet.

 

Så går du til Familievernkontoret og får hjelp til å lage en samværsavtale med datoer og tidspunkt og alt spikret. Så får han holde seg til den. Ikke gå med på bytte av helger (men kommer han ikke til avtalt tid må du selvsagt ta ansvar for barnet). Altså at han får ikke ta over dine helger og ferier og slikt.

 

Slutt å ringe, ikke betal bensinen for ham, ikke betal mat for ham. Han er voksen og må lære seg å prioritere sjøl. Kommer han med unnskyldninger av typen "Jeg kunne ikke komme på samvær, for jeg hadde ikke penger til besnin." så skriver du det opp. "Xxx sa at-----."

 

Skjønner at du blir dønn frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...