Gå til innhold

hvor ofte ammer dere 5-6 mnd gamle babyer på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er "normalt"?

Her fortiden har vi hyppige oppvåkninger etter midnatt og ammer sikkert 3-4 ganger før vi står opp i 7 tiden. Tror ikke han har så mye bruk for maten, sikkert bare kos å få pupp så mye :)

Han tar ikke smokken, så jeg kan ikke bare tilby den for å få han til å sove videre. Derfor får han puppen som smokk så han sover videre. Og siste del av natta sover han mellom oss sånn at jeg kan rugge han videre i søvn.

Vil egentlig bare høre hvordan dere har det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg tør si det... De siste tre nettene- 0!!! Har sovet i 12 timer i strekk, skjønner ingenting, må være syk...

Kanskje kortvarig men nyter det.

Før dette var det en eller to ganger, både før og etter vi måtte begynne med flaske om dagen (ammer om natta)

Skrevet

ueææææ, urettferdig! :)

Nei, så flink jenta di har blitt, veldig glad på dine vegne også med tanke på hvor mye pes du hadde i starten.

Håper mini her følger etter snart. Har du forresten lagt henne på eget rom?

Mini sover enda inne hos oss, men tror han blir flyttet snart.

Skrevet

Det har jeg også lurt på..

Han får pupp når han legges i ca 19-19.30 tida, ca kl 23 el 01, ca kl 04 og ca 07.

Tror det er mye kosesmatting her også, iallefall på morningen...

Han begynte plutselig å ta smokken igjen da han var 4,5 mnd, så jeg gir han den.

Jeg sovner når jeg ammer han så det er ofte han blir liggende i senga vår ei god stund. Og så er jeg så syykt trøtt..

Men bleiene er tunge!! så han får jo i seg endel melk. Tisset gjennom nok en gang, selv med nattbleie.

Hvordan er bleiene til gutten din da?

Har dere prøvd å gi han smokken igjen?

Som sagt så tok gutten min smokken igjen da han var 4,5 mnd, dvs i begynnelsen måtte vi holde den for han og han smattet i vei. Trodde aldri han ville ha den. Og han tar de som kom kjappest i retur, hehe

Evt koseklut med sånne "suttehjørner".

Skrevet

har dere prøvd å gi litt mer mat på kvelden før dere legger babyen? F.eks. litt grøt.. metter jo litt mer enn bare melk :)

Her har snuppa sovet fra ca 19 - mellom 3 og 5 fra hun var bare noen uker gammel, så har vært veldig heldig :) Men hun hadde en periode hvor hun spiste dårlig på dagen, og da våknet hun oftere på natta for mat (var bare da hun ville ammes..). Etter råd fra HS begynte vi da med grøt på kvelden, og etter hvert en liten porsjon til frokost eller lunsj - tanken var at hun må spise hovedmåltidene sine på dagtid, ikke på natten som hun hadde begynt med.

Skrevet

hei dere, han har fått litt grøt både på morgenen og nå også litt på kvelden i ca en mnd tid. Noen dager når vi er hjemme, så får han en teskje med noe nytt midt på dagen, feks mangomos.

Prøver iherdig med smokken fremdeles, men han blir bare sint. Har kjøpt alle mulige slags, men ingen virker. Han tok den i starten litt, rundt 2 mnd ca men etter det gikk det ned av bakken med smokken.

Han legges i halvåtte tiden, sover da i ett til midnatt eller 1.

Grøt ca i 18 tiden. Ikke full porsjon enda.

Burde man gi vann til grøten selv om man ammer?

Skrevet

Jeg gir vann flere ganger i løpet av dagen, bare noen slurker her og der, og han drikker litt mer til grøten. Han får full porsjon grøt til kvelden, og vann til. Og pupp etterpå.

Han får også vann til middagen.

Har prøvd den mangomosen, haha, for noen grimaser han lager! Går litt bedre for hver gang da, hihi

Kan det være at han har mye kløe i gommene sine? Tenner på gang?

Skrevet

Ja, det har vært store endringer her ja, deilig!

For ikke lenge siden lå hun ved puppen og klagde hele natta...

Men hver gang jeg tror vi har ny rutine begynner hun med noe nytt, men jeg nyter det så lenge det varer.

Hun har sivet på eget rom i to uker. Deilig, for jeg hører om hun gråter men ikke snorking og kaving og pesing.

Lykke til da du!

Skrevet

Før så sov han fra 01 - 11 uten mat. Men det gikk jo ikke ann å ha slike rutiner, så når vi begynte å få ham lagt tidligere så sov han fra 7-8 til mellom 7-9.

Før jeg legger meg så vil han gjerne ha et måltid til, og av og til vil han ha et måltid om natten.

Jeg blir ikke til å nattavvenne. Får så mye søvn jeg trenger, så den ene nattammingen er ikke noe problem for meg.

Skrevet

Michelle på 7,5 mnd har stadig lagt og småpuppa sikkert 4-5 ganger ,men nå får hun melk i 11-12 tida på natt og ellers så snur jeg henne og rister eller dunker rompa litt så sovner hun igjen.Samsover .

Får pupp igjen i 7 tida og grøt når vi står opp.

Skrevet

Når hun var nyfødt sov hun 6 (!) timer sammenhengende, men her har dessverre utviklingen gått gale veien. I natt var det utrolig slitsomt, hun var våken 5 ganger. Hun tar helller ikke smokk, så når hun skriker seg opp, får jeg ikke roet henne med noe annet. Men flere av gangene spiser hun nesten ikke, så det er nok bare nærhet, trøst hun er ute etter. Hun sover i sprinkelsenga ved siden av senga vår.

Jeg er så trøtt så jeg orker ikke å gå på avvenning med henne heller. Hun spiser grøt til frokost og kvelds, samt middagsglass på dagen. Så hun burde være mett nok til å sove mye mer enn hun gjør nå for tiden.

Og jeg sovner med henne inntil og våkner med vond nakke...! Trøster meg med at det bare er en periode.....

Skrevet

hm så kanskje jeg skal starte med å gi litt vann også. Vet at han liker det da han fikk en del fennikel te da han var mindre og det gikk ned som bare det.

kan godt være det er tenner på gang, men han sikler ikke så mye for tiden, var mere for en mnd tid siden.

Er morsomt å se på grimasene de gjør når de får nye smaker, i følge mannen min lager jeg visst også diverse ansikter når jeg mater han :)

Sviskepure er favoritten her i gården, det suger han fra skjeen så det lager lyd :D

Skrevet

minsten er 7 1/2 mnd da, han spiser ca 2-3 ganger iløpet av sin natt

Skrevet

vond nakke og følelsesløs arm! Håper de setter pris på hva vi har måtte gjennomgå for dem når de blir større :D

Jeg er også i ørska om natta og tenker hver kveld at inatt skal jeg sitte og amme så jeg ikke sovner........skjer jo ikke....

Tror også jeg har en ekte nærhetsnarkoman :)

Skrevet

Det varierer VELDIG! Noen netter ammer jeg bare 1 gang, andre ganger er det "hundre", føles det ut som ihvertfall :P De første månedene sov hun som regel 5-6 timer i strekk, men det er lenge siden nå gitt, for det er liksom stadig noe nytt. Siste par ukene har vært av den urolige sorten, tror kanskje det skyldes at hun nettopp har lært seg å åle, og nå er i tillegg tann nr 3 på vei opp :/

Skrevet

Hahaha, ja, tar meg selv i å lage trutmunn når jeg sikter inn mot munnen hans, og gaper når han likssom skal gape.. hihi

Sviskepureen kom jammen fort ut igjen med et stort ææææssjjjj her. Heldigvis ikke vært hard i magen, heller motsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...