Gå til innhold

Kan alle som har hatt influensa se hit?

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget rett ut i 4 dager, kan ikke huske å ha vært så dårlig før noen gang. Nå har endelig feberen gitt seg, men det verker i nakke og hode, kroppen er hinsides sliten og halsen er såvond at jeg ikke får sove:-(

Kan ikke skjønne at halsen skal gjøre såå vondt nå, nå er jeg jo påbedringens vei... !

Hvordan var deres influensa- forløp? Og hadde dere så vondt i halsen at dere slet med å svelge?

Er litt redd for at det er flere års bruk av otrivin som gjør at halsen min er så ille nå, merker at den gjør alt verre nå ihvertfall. Det er såå sårt baki der:(

Prøver alt jeg kan å ta minst mulig, men innimellom MÅ jeg bare, for å få puste.

Otrivin er IKKE bra!

Fortsetter under...

Når jeg får influensa ligger jeg som regel rett ut i 4-7 dager.. De første dagene begynner med stiv nakke og vondt for svelge..

Sist gang jeg hadde influensa så spiste jeg ingenting på to dager. Klarte ikke å svelge i det hele tatt, så ble vann med sugerør og masse medfølelse til meg selv.

Jeg er så altfor altfor klar over at jeg må slutte med otrivin:(

Har prøvd flere ganger, nå hadde jeg klart å begrense det kraftig før jeg ble gravid, kanskje jeg t.o.m hadde klart å slutte, jeg vet ikke. Men så ble jeg gravid og igjen desperat etter å få puste, og vips var man på "kjøret" igjen:(

Har prøvd det meste egentlig, bortsett fra Propolis som man kan kjøpe på helsekosten, så det er mitt håp akkurat nå.

Så mest sannsynnlig er mine såre influensaslimhinner ekstra såre pga otrivinen og når jeg tar det nå hindrer den det såre i å gro...

Det føles som om jeg må velge mellom å svelge og å puste:-/

HI

det er meget lite sannsynlig at dette er influensa siden det ikke er noen influensa i landet nå.. men det høres ut som en veldig kraftig forkjølelse. og forkjølelses sesongen er i full gang.

det beste å gjøre er å slappe av og muligens sove så mye som mulig. husk å drikk masse! spiller ingen rolle hva du drikker. bare det er væske :)

også vil jeg uansett råde deg til å ta en tur til legen siden vi som sitter her har peiling egentlig siden vi ikke kan undersøke deg.. :)

hilsen Sykepleier.

Jeg tror jeg gikk på vgs da jeg fikk influensa.

Kunne ikke snakke på 2 dager, fordi hadde ikke stemme. Lå mesteparten av tiden i senga for hadde så vondt i kroppen og feber. Husker at det var det verste jeg har opplevd. Huff..

God bedring HI.

Annonse

Var hos legen for to dager siden og det var hun som sa jeg hadde en kraftig influensa, så det er ikke noe jeg har diagnostisert meg selv med;)

Det med halsen, lurer jeg på siden det virker som om det verste begynner å slippe taket nå, mens halsen bare blir vondere. Var ikke verre! Hadde kanskje håpet at noen sa det var heelt vanlig at man ble verre i halse før det ble bedre, så jeg slapp å forholde meg til dette otrivinproblemet akkurat nå.

Hi

Takk. Ja, jeg har aldri hatt influensa før og trodde ærlig talt ikke at det kunne være såå ille, men fy søren! Har ikke orket å gjøre noenting siden søndag, bare ligget rett ut under dyna med høy feber og smerter overalt.

Har ikke hatt influensa på 15 år eller noe, så husker ikke akkurat hvordan det var. Men husker at det satt seg i øynene, så kunne ikke flytte blikket på mange dager. Mener å huske at halsen ikke var så ille, det er verre hvis jeg er skikkelig forkjøla. Hvis du handler i Sverige innimellom burde du kjøpe Strepsil. Er samme pakka som Repsil, men er sterkere og fungerer myyyyyyye bedre. Så er du forberedt til neste gang du får vondt i halsen :)

Har ikke hatt influensa her på mange år jeg, men nå ligger jeg og lillegutt på 2år rett ut. Kjempesår hals og feber og kroppen verker :(

Bekreftet influensa av legen, så det er influensa i landet :)

Kjenner igjen det med å velge mellom og puste og svelge :(

Lykke til og godt å høre at det er flere :)

Takk for svar!

Neste gang jeg skal til Sverige skal jeg kjøpe både Propolis spray ( naturens egen antibiotika) og strepsils ja, masse!!

Jeg syns jeg bare blir verre og verre i halsen, så kan jo hende det er noe betennelse på gang, i tillegg. Tror det blir legen igjen i morgen om det ikke gir seg, fælt å ikke få sove.

Synd at det er flere som er dårlige, god bedring til deg og gutten!

Hi

Litt på sidelinjen her,men det er alltid influensa i landet,det finnes mange influensaer selv om en gjerne får en "hovedinfluensa" hvert år til landet.

Dessuten betviler jeg sterkt at det har noe med Otrivin å gjøre. Det høres derimot ut som en influensa eller en halsbetennelse,evt en kombinasjon av disse.

Angående å slutte med Otrivin så gå til lege og be om en kortisonspray. Evt be lege henvise deg til oprasjon,det finnes laseroperasjoner nå som er et mye enklere inngrep en kirurgi.

Hilsen sykepleier som har misbrukt nesespray i årevis...

Annonse

Hei sykepleier:)

Det var ganske godt å høre at du ikke tror otrivinen er årsaken. Blir nok legen igjen i morgen, så får jeg bare håpe på at jeg kan få en eller annen form for medisin.

Kan det være halsbetennelse uten at mandlene er hovne og vonde? Her er det bare som om jeg har skrubbsår i hele halsen:-/

Jeg skal gjøre et helhjertet forsøk med kortison når formen er litt bedre, vet ikke om man kan ta det når man er gravid.

Igjen, takk for svar!

Hei igjen:-)

Du kan ta kortisonom du er gravid, helst ikke,men hvis alternativet er "misbruk" av Otrivin ol så vil jeg tro det er greit. Og det er snakk om små mengder kortison.

Halsbetennelse kan du ha flere steder i halsen,ikke bare i mandlene (tonsilitt).

Hilsen sykepleieren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...