Gå til innhold

Nattejobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har leste eller hørt noe om hvordan nattejobbing kan påvirke foster å mamman?

Har hørt så mye forskjellig om dette, akkurat nå er jeg ikke i form til å jobbe noe som helst pga kvalme å småblødninger, men etterhvert hadde d vært greit å få gjort noe annet enn å bare sitte hjemme.

er i uke 14 nå.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg har lest noe om at det ikke er veldig gunstig for gravide å gå natt. Men det jeg tror er viktigere, er hvordan det fungerer for den gravide. Jeg er selv sykepleier, og har jobbet som det gjennom to og et halvt svangerskap, og for meg fungerer netter på mange måter bedre enn dagvakter f eks. For meg er det et slit å stå opp om morgenen, har to barn fra før som ska følges avgårde, og kjenner at vi stresser veldig for å komme avgårde i riktig tid. Når jeg skal på netter, har jeg god tid, sover gjerne litt før jeg drar, og har tid til ungene (som har stått opp med stefar) som blir fulgt avgårde til skolestart. Så kan jeg sove helt uforstyrret til de skal hentes igjen.

Jeg tenker at så lenge jeg sover godt etter nattevaktene, og ikke har noe problemer med å snu døgnet til og fra, så er det gunstigere for meg å gå netter. Og det som er bra for meg, er bra for baby, eller hva?

Skrevet

Takk for svar :)

Er enig med deg, men i min jobb er jeg helt alene hele natta, har absolutt ingen mulighet til å ta meg en pause eller sette meg ned, det err rett å slett ståing å gåing i 8 timer i strekk :/ å dette er 7 netter i strekk.

jeg var veldi sliten etter en nattevakt før jeg ble gravid å når kvalmen startet måtte jeg sykemld meg med en gang da jeg ikke hadde sjangs å fortsette å jobbe.

Men har åsså lest att nattejobbing kan føre til for tili fødsel, å dårli nattesøvn til barnet når det er født å sånn?

jeg er bare redd for å sliten meg for mye ut jeg.

Skrevet

Jeg jobber 50% natt på et sykehjem.