Gå til innhold

Alenemødre, hva tjener dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med 1 barn, jobber 100 % og har utbetalt ca. 19 000 i arbeidsinntekt. Skjønner ikke hvordan det skal gå når overgangsstønaden faller bort. Har lyst å videreutdanne meg så jeg kan tjene bedre, men har rett og slett ikke råd til å gå på skole i 3 år! Kan også nevne at her jeg bor koster en 3 roms leilighet 2 millioner, det er dyrt å bo alene mao.

 

Hvordan greier dere andre aleneforsørgere dere økonomisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alene med to, har ca 23 000 etter skatt. Bor vel i nærheten du da, hehe, jeg kjøpte en 3 roms til 2,25 mill i fjor :;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig tøft.. Jeg selv ser nesten ut som en uteligger til tider, så dårlig råd til å kjøpe klær til meg selv at det blir nedprioritert.. Nuppete, hullete og slitte klær er stilen her. Her går barnet i første rekke, og hun har alltid klær som hun ikke fryser i og hun klarer å bevege seg i.

 

Har utbetalt 12 000 i overgangsstønad, 4000 i bostøtte og 2600 i barnetrygd. Ingen farsbidrag, ikke en brent 50-øring engang! Betaler 8000 i husleie.

 

Flytter til et billigere fylke, håper på å få bo til omtrent 4-5000. Også skal jeg i tillegg jobbe, så regner med det trekker inn noen ekstra slanter i lommeboka:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overgangsstønad 13000, foreldrestipend 1400, bidragsforskudd 1300, barnetrygd med småbarnstillegg 2600

 

rundt regnet 18000... skal egentlig ha 2000 kr til i barnebidrag.

 

Jeg begynner på skole nå som jeg får overgangsstønad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortiden arbeidsledig. 1 barn, 100% omsorg

16900,- arb. ledighetstrygd, barnetrygd 1940, barnebidrag 2000, OS 2500,- total 23340

Går greit, men gleder meg til å begynne å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utbetalt 26000 i mnd, men det er inkl bidrag og utvidet barnetrygd.

 

Har kjøpt en liten enebolig til 1.5 mill og klarer oss helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 489981.- utbetalt i år, det er med bidrag, bonus, skattepenger, feriepenger og lønnsøkning. Så i snitt har jeg utbetalt nesten 41000.- i mnd. Har to barn, og leilighet til 2490000 kr pluss bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg arbeidssøker, så nå er det ikke akkurat mye å skryte av.. 16000 kr., å da er alt regnet med.

 

Men når jeg jobbet/kommer meg ut i jobb igjen er det null problem. Da får jeg utbetalt ca. 16 000 kr. å så kommer barnetrygd, barnebidrag og stønad til barnetilsyn ved siden av, så ca. 23 000 kr. Jeg eier en borettslagleilighet, dyr husleie. Men ellers ingen nevneverdige lån. Så bare det vanlige ved siden av.

 

Men nå som sgt, går det akkurat =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.tusen utbetalt hver mnd,da er alt regnet med.

Har ett barn,egen bolig,men ikke bil.

Kjøpte halvpart av en tomannsbolig for,litt under 900.tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har godt betalt dere som har skrevet her.

 

jeg er samboer og selv har jeg en inntekt nå (er i permisjon) på ca 17000 ut etter skatt i mnd. mannen min har 20000 utbetalt.

vi har to barn og avdragsfritt huslån nå.

 

hva jobber dere som dere som tjener mer enn meg?

 

jeg jobbet før permisjon (under adecco) i kundeservice senter. og har lagt på stedet hvil på lønnsfronten siden 2007.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 21000 utbetalt i lønn. Pluss 4500 i div (barnetrygd, bidrag, stønad til bhg).

Eier leilighet til 2mill+bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...