blåmeis:) Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hvor lenge har dere måttet vente fra henvisningen ble sendt til dere fikk brev om time (Ullevål)? Vet dere om det er noen som helst mulighet for å slippe til tidligere dersom de får avbestillinger? Er det da sykehuset som kontakter noen og gir dem tilbud om å komme tidligere, eller er det de som er så heldige å ringe og spørre (mase?) på riktig tidspunkt som får tilbudet om slike timer? Som sikkert alle andre her vil jeg helst få gjort ting så fort som overhodet mulig. Begynner å bli lei av ventingen! Men selv om det er en liten trøst akkurat nå, så vet jeg at det ofte ikke føles fullt så lenge når man har nådd målet og ser tilbake... Prøver i allefall å innbille meg det akkurat nå.. ;-)
dincene Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Du må ringe og si at du vil bli satt på en sånn liste hvor dei ringer hvis noen avbestiller. Det var et tråd om det samme nettopp: http://www.barnimagen.com/forum/thread/143060886
Lillie Vanillie Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Min henvisning ble sendt første uken i januar og jeg fikk brev med innkallelse første uken i mars, altså to måneder etter. Og da var det i underkant av fire uker til operasjon. Men jeg har skjønt at det plutselig har blitt enda lengre ventetid, og at det lønner seg å sjekke med blant annet Ahus, de har mye kortere ventetid (ca 4 uker). Det er fritt sykehusvalg, og henvisningen din blir raskt videresendt til det sykehuset du velger. Ville ringt dem og sjekket.
blåmeis:) Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2011 Tusen takk for svar begge to. Det er en stund siden jeg har vært innom her, så jeg hadde ikke oppdaget den andre tråden. Der var det mye nytting info! :-)
blåmeis:) Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2011 Er det forresten noen "der ute" som har tatt lap på Bærum Sykehus? Hvordan var i såfall erfaringene derfra? Utfører de ikke laparoskopi i Drammen??
lykkeliten1 Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Har hørt noe som har gjort det på Bærum. De er fornøyd. Tror ikke de gjør det i Drammen, nei....
Tyui Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 hva er det som gjør at dere får lap? jeg mistenker selv at jeg har endometriose, snakket med sykehuset i dag å legene skulle vurdere saken min til uka. men var vist ikke noe særlig ventetid på det på fertilitetsklinikken, å det er jo bra.
dincene Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Første gangen da gynekologen fikk mistanke at jeg hadde endo ble jeg henvist til lap på grunn av det. Da var jeg ikke i gang med barnelaging. Andre gangen ble jeg henvist fra en privat gynekolog for å undersøke om eggledere ikke er tette og siden vi viste at jeg har endo så var jo mistanke om tette eggledere enda større. Det var siste steg i fertilitets utredninga med meg. Etter det ble henvisning til st.olavs sent.
lykkeliten1 Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Jeg ble henvist til prøverør på riksen av min gyn pga ikke gravid på 2 år...Legen på riksen vil gjerne at jeg skal gjøre lap, nettopp fordi det ikke har vist seg å være noe galt til nå med verken mannen min eller meg. Så får vi se da, hva lapen vil vise....
Tyui Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 ok, er spent på hva di sier altså. skulle jo bare mangle at jeg har dette i tilegg til pcos :/ men håper di kan finne ut av det og at det er noe di kan fikse.
blåmeis:) Skrevet 1. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2011 Jeg får lap på grunn av mistanke om endometriose. Sterke menssmerter, blant annet.. Og så har vi hatt et mislykket prøverørsforsøk, så det var jo et godt argument i tillegg til plagene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå