Gå til innhold

Barn over 100 cm. Hvilken vogn bruker dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe galt i at han sover i vogn, men det er jo ikke noen nødvendighet. De færreste unger som er så store sover om dagen. Da er det kanskje unødvendig med ny vogn hvis den uansett bare skal brukes noen få ukereller månder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår på ca samme høyde (hun er ganske høy) på 3,5 år har ikke sovet i vogn det siste halve året. Jeg ville ikke kjøpt ny vogn til et så stort barn, med mindre det er snakk om en slags funksjonshemning og da aner jeg ikke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han kan selvsagt det, men føler jeg blir ganske bindt når han ikke har muligheten.

Han sover også i vogna i bhg.

Han er forresten bare 2 år og sover fortsatt opptil 2 timer på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så ein 2-åring som er på størrelse med ein 3-åring skal behandlast som ein 3-åring? Det resonnementet heng ikkje heilt på greip...

 

Det er er like vanleg å slutte med sovinga på dagen når barnet er 3 som når det er 2, så det er jo ikkje usannsynleg at barnet til HI vil kunne bruke vogna til å soving i eit års tid til. Uansett er det neppe vår sak kor HI vil at ungen skal sove, og kva ho vil bruke pengane sine på. Hjelpes!

 

Jenta vår slutta å sove på dagtid no ved ca 3 år og 2 mnd. Ho *måtte* ha vogn til å sove i, då dei ikkje hadde senger tilgjengeleg i barnehagen (base frå 3-6 år, lille er fødd seint på året og var dermed den einaste som framleis sov).

 

Eg personleg ser berre fordelar med at barnet kan sove i vogn, ellers blir det vanskeleg både med utflukter, besøk, open barnehage, og mykje anna som ein 2-åring har utbytte av å vere med på.

 

Vi har brukt Simo kombi (naturlegvis utan bag) og Quinny Freestyle 3xl. Den siste er definitivt for kort for lille no (ho er ca meteren). Simoen kunne ho gjerne ha brukt litt lenger, men hadde ikkje så mykje å gå på der heller. Håpar det er andre her som har meir vetuge svar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov på dagen i emmaljunga city cross til han var 2,5 år, da byttet han barnehage og fikk sove inne. Han var vel også ca like høy. Kan ikke bedømme barn etter høyden, som en over her sider, noen små er høye for alderen:p

 

Han virket som han sov godt i vogna, selv om det noen ganger så litt ubehagelig ut (for meg) tjihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min dagsov i vogn til han var 3.5 år og godt over 100 cm. Han sov i Emmaljunga Scooter. Ja, beina var utenfor kanten på slutten, men det gikk fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha typisk. Hi får bare mas og kakling, men ikke svar på spørsmålet.

Kjerringer!!

Store vogner er Emmuljunga, MB, Easywalker og TFK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio happy fungere best av de vognene vi har, har deni bhg. Nest på lista er teutonia mistral, men trangt til beina. Emmaljunga city cross er for kort oppe med hodet. Er en kraftig kant for å beskytte hodet der, og pga. den ligger hun vondt. Kan ikke dra henne legre ned i vogna heller om vi skal bruke selene. Alle de store emmaljungvognene har samme liggelengde og "problem" som city cross.

De lengste er simo sportsvogn (husker ikke helt navnet, men det er en annen en kombivogna) og tfk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistralen er liten i forhold til både Simoen, TFK og Easywalker. Jeg personlig har nå gått til innkjøp av en Easywalker qtro. Den er lang, og veldig god plass i den. Jeg har ogå et barn som har sin gode lengde. Mi er ikke 2 år enda, men hun er allerede nesten 90 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter opp denne litt igjen jeg, har fortsatt ikke funnet noen vogn.

 

Tfk kanskje, men den er så dyr og ingen på Finn - enda hvertfall :)

 

Må le litt av noen av svarene her inne.. Enkelte ser ikke lenger en sin egen nese. Det ER forskjell på størrelsen på barn og på søvnbehov. Ingen funksjonshemning hvertfall!

Han er bare 2 år og sover to timer på dagen.

 

Har MB, men den er for kort til overkroppen, så han ligger med hodet bøyd.

 

Takk for svar :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte en simo 124 til datteren vår på 93 cm hun sitter godt i den nå men ikke når hun er 100 cm. Vi har fått vogn via hjelpemiddelsentralen nå har vi en datter med problemer så vi er avhengi av vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Brio Happy: jeg har den til et barn på 12 mnd. Er overrasket over at noen bruker den til sovevogn i barnehagen til et eldre barn, for sikkerhetsselene er ganske dårlig festet syns jeg. En gang skulle jeg stramme selen og jeg dro den løs fra festet. Derfor passer jeg på å ikke stramme for hardt. Det står også på en merkelapp på understellet at det advares mot å forlate babyen/barnet i vogna.

 

Jeg brukte den til sovevogn i fjor sommer, uten tilsyn. Men vil nok holde vogna mer under oppsikt hvis jeg bruker den til sovevogn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. Noen som har mål på rygglengden til easywalker qtro?

hjelper ikke om selve liggedelen er lang (shoppemamma.no) når hodet stanger i veggen over (siden rumpa ikke kan dras lenger ned i vogna.)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente på 3 sover enda litt i barnehagen, der har de ulike kroker og rom, og når hun blir trøtt tar de henne litt til sides så hun får seg en liten høne blund i en sofa. Det funker kjempe fint. Ikke hver dag hun sover nå mere. Når det gjleder vogn, vet jeg ikke, ulike traller funker sikkert best, da de ofte er beregna på litt større barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt Brio Happy med løse seler som sovevogn etter at Mountain Buggy UJ ble for kort i ryggen. Løse barnevognseler selges i de fleste barneutstyrsbutikkene. De festes i to ringer i bunnen av vogna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min måtte ha sovevogn i barnehagen når han var 1,5 år... Da kjøpte vi TFK Joggster og han hadde god plass...;) Brukte den til sovevogn frem til han var ca. 2,5 år og hadde fortsatt god plass når han sluttet...

TFK er både lang i ryggen og bred, så det virker som det er behagelig å ligge i den..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte OTH til våre unger, den eldste sov på dagtid til hun var sånn 2 1/2-3 år, og da var hun godt over 100 cm. Minsten er 2, og har enda god plass.

 

Fantastisk vogn forøvrig, har hatt vår siden 2006, og den ser ut som ny enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på strax 3 år-100 cm,sover fortsatt i vogn i bhg. Har Emmaljunga sport der,har tatt av bøylen,går akkurat enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oth har jeg nå og ja det er den perfekte vogna!! , men nå er han aøtså for lang til den. Hodet stikker langt over ryggen.

 

Hm.. da tror jeg ikke jeg gidder å satse på den emmaljunga.. regner med han blir mer enn 100 før sommeren er over.

 

Tusen takk for tips alle sammen..

 

Leiter etter Tfk på finn.no, tror det må bli den?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...