Gå til innhold

Hva er en ryddig stue for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ryddig er når man ikke trenger å lage seg en sti for å komme seg fra A til B. At det er plass til en kaffekopp eller to på bordet. At det ikke flyter over av klær, smuler, leker og aviser.

Ryddig er at det er ok til å ta imot besøk.

Det du skisserer vil jeg kalle for strøkent.

Annonse

Jeg er ryddefanatiker. Her kunne jeg hatt visning uanmeldt til en hvertid. Jeg klarer ikke å slappe av om det ikke hadde vært 100%strøkent. Kan såklart ha et vannglass stående på stuebordet, men det taes allid vekk når jeg går å legger meg/går ut osv.

jeg er eneig med du som har innlegget. jeg har aldri hatt klåfingret barn så jeg har alltid kunt ha lys på bordet. men er som regel på kveldene etter barna er lagt at det er tente lys på her i huset. jeg syne ikke det er for strøkent når stua er ryddet.

Litt som 23.15 her, untatt støv da..hehe

Men om jeg har pepsi max på bordet og kvelden, så tar jeg den bort når jeg legger meg og legger fjernkontrollene pent ved siden av hverandre.

Det eneste som skal stå på stuebordet om natten er pynten:)

Ellers betyr ryddig for meg at pleddene er brettet pent, putene står pent i sofaen og ingen aviser og blader.

Ellers ingen leker etc på gulvet. Til nøds i ett hjørne.

Klærne er ofte på tørk i stuen da, har dessverre ikke eget vaskerom.

- Ingen klær i stua! Det er vanskelig å holde her.. Alltid noen små babysokker som dukker opp under sofaputer og inni pledd.

- Ingen skitne kopper og glass på stuebordet

- Når ting er på sine plasser, og ikke på besøk hos andre

- Minimalt med godis og slikt på bordet, skal helst kun være de tre stearinlysholderne jeg har på bordet.. Og duken med den ene fjernkontrollen.

- Puter pent plassert i sofaen og pledd brettet RETT

Når stua ser slik ut er jeg ganske fornøyd. Da ser jeg opp til å stå opp dagen etter. Om huset er ryddig når jeg våkner er jeg veldig tiltaksløs og klarer ikke å f.eks. vaske. Må rydde om kvelden. Klær må brettes, om detikke legges i skapene, må det ihvertfall stå rett en ikke-synlig plass.

Annonse

-putene i sofaen er puffet opp og pleddet brettet

-lekene er i kurven

-kjøkkenbord og stuebord er tomt

-oppvasken tatt

-ingen klær som henger til tørk

(har veldig liten stue/kjøkken)

aller helst skal det være støvsugd også, heldigvis er datteren min veldig glad når jeg støvsuger, surrer rundt på gulvet med den og roper og skriker gledeshyl! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...