Gå til innhold

Alle sier at navnet vi har valgt høres så veldig kristent ut


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke religiøse så lurer på om det er litt teit å ha et bibelsk navn da? Hva synes dere?

Navnet er forøvrig Elias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke teit. Det er ingenting teit med å gi barnet et navn man liker.

 

Hilsen Maria, som også har foreldre som ikke er kristne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, til alle mine venners forsvar så er det ingen som har sagt kristent, men at det er et veldig bibelnavn, veldig religiøst osv. Vet ikke hvorfor jeg plutselig skrev kristent, men håper dere skjønte poenget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elias er veldig fint :o) Hva slags tro dere har spiller overhodet ingen rolle, syns jeg.

 

(Hvis man må være kristen for å ta et navn som forekommer i Bibelen, da må mange skifte navn....fins en drøss "ukristne" som heter Johannes, Noah, Josef, Peter, Simon, Thomas, Markus, Andreas, Eva, Ruth, Joakim, Mikael, Jacob, Lilith, David, Benjamin, Daniel, Isak, Adam, Maria, Ester, Sara, Miriam, Rakel, Rebekka.....)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt.

Det er maaaange navn som er nevnt i diverse religioner, men det betyr ikke at man må/bør være religiøs for å bruke dem.

Jeg forbinder ikke Elias med religion. Tenker heller på den koslige båten fra Barne-tv, he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias tenker jeg ikke som et kristen navn.

Er faktisk ikke mange navn som jeg tenker på "kristent"

Untatt Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elias er i utgangspunktet et bibelsk navn, som i senere år har blitt meget populært.. til og med som tegnefilmfigur... så ikke spesielt kristent lengere.... Syns det er ett fint navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er humanetikere og vurderte for og i mot navnet, ettersom vi føler det er litt "bibelsk" . Vi elsker navnet Elias og det passer sønnen vår perfekt. Hurra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn heter Elias ;o)

Han er oppkallt etter oldefaren sin. Navnet var bestemt mange år før vi fikk ham, fikk vi en gutt ble det Elias. Jenten vår, hvis vi får en, skal hete Karina etter min oldemor...

Mannen min heter faktisk Johannes så hos oss kan det nok virke som litt bibelsk, men er det ikke ;)

 

De eneste navnene jeg tenker på som bibelsk må være Jesus, Josef og Gabriel i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min heter Jonas og jeg Anna så om vi kaller sønnen vår Elias blir det kanskje litt mye bibel for et ateistisk familie?

 

Ikke vet jeg..hyggelig med mange fine svar iallefall. Han er ikke født enda så vi er fortsatt i tankeprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt mange navner av Bibelsk opprinnelse.

 

Selv ble jeg spurt om jeg er dypt religiøs pga mitt barns Bibelske navn. Mannen som spurte har to sønner ved navn Jonas og Daniel. Lenge leve kunnskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Noah , David og Lukas har jo vært svært populært, alle disse er navn som finnes i bibelen, Isak er jo også ganske poppis, så folk må da begynne å bli vant til disse bibelske navnene nå?

Så lenge du ikke kaller gutten Jesus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

David? Du mener Daniel? David har vel såvidt stukket snuten opp på topp 40-lista før det hoppet nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...