Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor vil du bruke penger på noe som tar deg et par timer på nettet å finne ut selv? Finn fram alle forsikringspapirer du har og sett opp en mail med hvilke forsikringer du ønsker tilbud på og send ut til en del forsikringsselskaper. Du kan også bruke finansportalen.no, der står en del priser fra de ulike selskapene, en del selskaper lar deg også regne ut selv, f.eks storebrand. Får du et bedre tilbud enn du har nå kan du først sjekke om ditt nåværene selskap er villig til å gi deg et bedre tilbud, hvis ikke bytter du bare. Sjekk også om du har noen medlemsskap som kan gi deg bedre vilkår (OBOS, LO etc.).

Har du virklig kommet i et uføre ville jeg kontaktet gjeldsrådgiveren i kommunen, evt. kontaktet en kundebehandler i banken din.

Strøm sjekker du på konkurransetilsynet.no, finn ut hvor mye strøm du brukte i fjor, så har du noe å regne ut i fra, det er vel spotpris som regnes som det gunstigste på sikt.

Når det gjelder bank kommer det jo veldig an på hva slags tjenester du trenger (lån, sparing, fond, kredittkort etc.), men det lønner seg som regel å ha flere banker, så tar du den som er best på f.eks. lån, sparing, hva kredittkort angår ville jeg valgt ett av de frittstående med cashback (og selvfølgelig bør man ikke ha kredittkort om man ikke kan styre forbruket, men det kan være greit å betale reiser med, bestill epå nett etc.).

Sjekk også internett og telefon abo., der kan det være penger å spare om man har vært litt sløv og bare latt et gammelt abo. løpe. Ringer du mye kan det lønne seg med et av fastprisaboene.

Til slutt setter du opp et årsbudsjett :)

Jeg er av de sære som synes personlig økonomi er gøy, anbefaler deg å heller bruke penger på en bok om emnet f.eks denne:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5664289&rom=MP

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143086129-bytte-bank/#findComment-143086819
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

Jeg har helt tallfobi så jeg trekker ned rullegardinen så fort det dukker opp et tall. Om det så er antall gram mel i en deig :P

Jeg har et helt ok forhold til banken min. Eier ikke hus eller hytter, så det blir vel ikke snakk om de helt store summene og spare. Men jeg lurer litt på om DNB nor er litt dyre. De har jo gebyrer på alt mulig!

Jeg har billån og forsikring via banken. Sparekonto til vesla, egen sparekonto, brukskonto og BSU.

Tittet litt på Yabank, og de har jo kommet godt ut i tester (noe DNB nor ikke har gjort). Men igjen, innen jeg har lest en side med tall og rentesatser så har alt forlatt hodet mitt og jeg er helt ør! Rekker ikke å sette meg inn i det en gang.

Huff! Lurer på når og hvordan jeg pådro meg dette.. :(

Men jeg har et knakende fint budsjett da (ryddig og pent, ikke fullt av penger!) Får være stolt av det man kan :)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143086129-bytte-bank/#findComment-143087090
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...