Gå til innhold

Hvor mange kaker trenger man i et bryllup med 70 gjester?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på!

Dette er planlagt til nå:

2 etasjers bryllupskake (sjokolade)

1 stk ostekake

1 stk marsipankake, en stor firkantet en

2 stk kaker med gul krem (husker ikke navnet)

Så langt har jeg kommet til nå. Må ha noen flere, men ikke hvilke ennå.

Vi skal ha en stor 3 retters middag med en kraftig dessert, så vil ikke tro det går alt for mye kaker hos oss.

Hvilke kakesorter har du tenkt på? Trenger noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en tre-etasjes marsipankake til 50 gjester, og da hadde vi til dagen etterpå også.. Erfaring tilsier at hundre kaker kl.10-11 etter en heftig middag og en del drikkevarer ikkje er det som går mest av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte trenger man mindre kake enn man tror, særlig etter stor middag som nevnes over her. Vi hadde en tre etasjers bryllupskake i marsipan, 2 ostekaker, en sjokoladekake og 2 kransekaker (alle i "normale" størrelser) Det var endel kake igjen dagen etterpå og vi var ca 55 gjester til kake og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trøndelag er det vanlig med MANGE kaker på et kakebord. Bryllupskaken kan ofte være mer moderat, men mange sorter...

Har vært bare i et par andre bryllup andre steder i landet, og det og ha bare EN diger bryllupskake og 3-4 andre sorter virket litt stusselig:o)

I det ene bryllupet var bruden trøndersk, og gjestene nesten smålo av et "digert" kakebord...Var tre etasjer brudekake (forholdsvis små kaker) og 5 kaker til pluss multekrem og krumkaker..Det er jo ingenting..Ikke for nesten 100 gjester...I trønderbryllup er det ofte 10-15 kaker..Alt for mye, ja, men alle blir spist av, så blir litt mer spist dagen etter også kaster man kilosvis dagene etter der igjen..Vanlig at søskenbarn, tanter og venner har med ei kake til slike anledninger:o)

Så vil tro at det er NOK med ei bryllupskake med litt størrelse, kanskej iskrem ved siden av m noe topping,- men så er det det med valgmuligheter for gjestene da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har servert i et bryllup hvor bruden var fra Trøndelag - og makan til kakebord og energi som gikk inn i alle kakene, har aldri sett på makan!! ;o) Ble nesten latterlig for oss jentene som skulle hjelpe til, kjøkkenet så en stund ut som en kakekonkurransetilstelling... Så det er sikkert ulikt fra ulike bryllup rundt omkring i landet. Vi hadde 4-5 valgmuligheter for gjestene, og det var mer enn nok for oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har lurt på også, vi har også ca. 70 gjester og jeg tenkte som følger:

Bryllupskake

Kransekake (glutenfri)

Ostekake (glutenfri)

Sjokoladekake (langpanne variant)

Verdens Beste

Gulrotkake (langpanne variant)

Det MÅ jo holde etter 3-retters middag???

Er ikke spesielt glad i kaker, så jeg vet liksom ikke ghva folk spiser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NN 1416 igjen. Det første man spør og blir spurt om når det skal arrangeres bryllup eller annen stor dag her jeg bor er: VIl du jeg skal bake?

Så det er en "gratis" spiss på alle fester rundt omkring.:SLøserie, javisst, men det er hjemmebakte kaker i alle variante,r og for en "Kakemoms" som meg er det herlig.

Men må man KJØPE alle kakene, så tror jeg det faktisk er mer enn nok med kun en bryllupskake..Om det er av de litt større altså...:o) Blir ikke lei meg, eller synes ikke bryllupet/festen blir dårligere om det er FÅ kaker, selv om jeg er vant til overflod. ENhver plass (og familie) sin skikk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ca 70 gjester i vårt bryllup og serverte:

- 3 etasjers bryllupskake i marsipan

-hjemmelaget iskake

-verdens beste

-tre forskjellige typer sjokoladekake

-oreokake

-drømmekake

-gulrotkake

- to forskjellige ostekaker

- romkake

- waleskringle

- kransekake

- bløtkake

- konjak-kake

- brownies

- 2 stk mandelbunn med forskjellig fyll på

- en litt spesiell kake som hun som bakte kalte for "drømmen"

- det skulle være to til, men jeg kommer faktisk ikke på nå.

- snitter

Dette var etter en flott treretters middag, men vi hadde noen gjester som bare kom til kaffen da, som ikke hadde vært invitert til middag. Alle kakene (utenom waleskringla, og den ble faktisk ikke rørt) var hjemmebakte, og folk skrøt veldig av kakebordet. Og de spiste godt av kakene også. Det ble veldig bra.

Folk legger litt ekstra i bakingen når du ber dem bake til et bryllup, det gjør faktisk ikke et bakeri. Der får du standard produkt uansett. Anbefaler sterkt hjemmebakte kaker, og helst flest mulig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en 2-etg bryllupskake (til 40 pers) i sjokolade med mmf-lokk, hvit dame, kransekake med 18 ringer, gulrotkake, ostekake, fruktkake, marengskake og verdens beste i vårt bryllup. Hadde 50 gjester som var med på hele festen. Gikk ganske lite kake. To av de var helt spist opp, men alle de andre var det mye igjen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...