Gå til innhold

Hårtap, HJELP!!!


Mamma2011

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste mnd slitt med mye hårtap, og spesielt nå som jeg er gravid. Noen der ute som har noen tips og råd om hva som hjelper? Noen spesielle shampoer å anbefale, balsam, kurer ol? Jeg har veldig langt hår, og er superglad i håret mitt. Veldig redd for det med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner du er fortvilet, jeg mistet også MYE hår de første mnd. Var konstant plaget med kvalme og oppkast, fikk ikke i meg hverken mat eller drikke.. Det gikk over etter 4/5 mnd og nå er håret på vei til å bli det samme igjen.. har 4 uker til termin.

Jeg kostet på meg en god klipp og en kur når formen hadde blitt bedre, det var nok fornuftig, da fikk jeg klippet av de slitte restene for å si det sånn ;)

Forøvrig har jeg fått mine første grå hår i dette svangerskapet, huttetu..

 

Men ang shampo, jeg har ikke prøvd selv, men kjenner til at Nisim, som du får kjøpt hos frisører er bra mot håravfall både på menn og kvinner. Du bør da kjøpe en shampo, som renser, og en "etterbehandling" som er en slags gele som pleier.. Shampoen koster rundt 250,- og geleen 450,- men den er drøøøy..

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tror ikke det er så mye som fungerer når det er så sterke hormoner i sving. Noen måneder etter fødselen blir det sansynligvis mye verre. Det tar som oftest flere år etter graviditeten før håret er kommet tilbake til normalen om man har langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis ;) koster man på seg en klipp og ett par gode produkter kan man faktisk "ta håret sitt tilbake" ;)

 

*snart 3 barns mamma med langt hår*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :D Snart heldig å har gullet ditt hos deg du da, mens jeg enda må vente 6 mnd :P Hehe.

 

En god klipp og en hårkur høres jo bare himmelsk ut. Til frisøren må jeg snart også, så kanskje jeg skal unne meg en skikkelig god kur da med det samme. Grå hår ja, huttetu sier jeg og. De er vertfall ikke velkommne enda :P hehe.

 

Aah, mener å ha hørt noe som heter til Nisim ja. Får sjekke det opp. Hehe, når man er så glad i håret sitt så gjør man hva som helst for det, koste hva det koste vil ;) Så er det dyrt, men funker. Så får vi gå for det :D

 

Takk for gode tips da :D Kjempe hyggelig. Så må du har lykke til med lillegull som kommer snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Nok en gang takk for trøstende ord ;) Godt å høre at man kan "ta håret sitt tilbake" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...