Gå til innhold

prevansjon for en som ikke tåler hormoner? kobberspiral? har noen prøvd det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

jeg har hørt at noen får store blødninger, og er skeptisk.

 

men jeg tåler ingen ting av hormonbasert prevasjon, til og med p-ring gjør at jeg blir et troll.

 

så jeg må vel bare prøve på kobberspiral. men jeg kommer aldri til å tørre å gå til legen for å ta den ut om jeg blør og blør og blør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kommer du ikke til å tørre å ta den ut?

 

Ja jeg har kobberspiral, og er ganske fornøyd. Jeg har mer vondt i magen, og blør mer når jeg har mensen. Før hadde jeg menssmerter kun den dagen jeg fikk mensen, men nå kan de vare i flere dager. Pluss at jeg har noen uregelmessige småblødninger. Men det er aldri mye, kun sånn at jeg ser det på papiret når jeg tørker meg. Så ja, det er noe herk, men jeg synes det veier opp når alternativet er hormonproppet prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kobberspiral før jeg tok den ut for å prøve å bli gravid. Hadde så god erfaring med den at jeg nå skal få satt inn en ny. Nå har jeg født, og legen min sier at det ikke kommer til å gjøre det minste vondt, knapt merkes. Jeg hadde ikke noe mer blødning med den enn enn man skal ha ved normal menstruasjon. Med hormonpreparater har jeg plagdes veldig med lite og uregelmessig mens, så jeg satte faktisk pris på å få regelmessig mens som varte i 4-5 dager. Faktisk trives jeg bedre med det enn med å ikke ha mens, som jeg også har opplevd.

 

Dersom man normalt har ekstremt kraftig mens anbefales den vel ikke, men da må du altså være plaget fra før. Det er nemlig noen få som kan få plager, men det gjelder altså økning i blodmengde de dagene du normalt skal blø. Det er ingen som blør og blør konstant altså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberspiral er greit nok det. Men man blør litt kraftigere i noen dager er min erfaring (men vet jo ikke om det skyldes at jeg har født barn, at jeg har blitt eldre eller at spiralen gjør det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kobberspiral, og hadde 14 dager av og 14 dager på med mens.. og hadde grusomme mens-smerter... nesten som lette rier... etter 1 år, ble jeg uønsket gravid... men beholdt jentungen, kvittet meg med spiralen og har aldri satt inn en ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler ikke hormoner og har derfor k-spiral. Jeg sier meg fornøyd, denne måneden hadde jeg mensen i 4 dager fra start til slutt :)

Da jeg hadde h-spiral så blødde jeg hver dag i 9 måneder........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...