gulletgullet Skrevet 30. mars 2011 #1 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det noen som føler det samme som meg?? Jeg er super tung og lei hele graviditeten nå. Er i uke 34. Jeg vil så gjerne hilse på jentene mine snart samtidig som jeg plages med å ha de inne hos meg. Jeg skal møte de i uke 37 da det blir planlagt å "ta" de ut. Er det noen som vet om jeg kan kreve keisersnitt?? For de setter fødselen i gang i uke 37 hvis de ikke kommer av seg selv. Er det ikke helt forferdelig smerter å sette i gang en fødsel?? Noen som vet??? Jeg får vel smøre meg med tålmodighet det er jo best de holder seg inne så lenge så mulig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143085196-er-s%C3%A5-tung-og-lei/
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 31. mars 2011 #2 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei. jeg er ikke så langt på vei som deg, er 17 uker m tvilinger. Er hjemmeværende m ei på 8 mnd og er også sliten allerede. Men det bedrer seg nok når mannen skal ta over permisjonen snart. Ryggen er helt av på kvelden og kynnerne har begynt så smått. Ang igangsetting, så er det vel forskjellige måter å gjøre dette på(tror jeg)? Men for min egen del ble jeg satt i gang pga høyt blodtrykk og fikk en pille som de satte opp i skjeden, inntil livmorhalsen liksom... Fikk to sånne og så gikk vannet etter en stund. Pillene hadde ikke super effekt på meg, men da vannet gikk, da ble det action. De skulle ta vannet om det ikke hadde gått selv. Jeg følte ikke at fødselen var noe verre enn vanlig , tror det er veldig individuellt hvordan man reagerer på medisinen. Jeg fikk epidural etter 4 timer og samtidig riestimulerende drypp. Har et stort håp om at det skal fungere på samme måte m tvillingene også. Skal føde på Riksen og der har de en "regel" at fødselen ikke skal drøye for lenge, og det er godt å vite.... Kanskje du kan be om samtale med jordmor ang dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143085196-er-s%C3%A5-tung-og-lei/#findComment-143086747
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 31. mars 2011 #3 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg har kommet litt lenger enn deg. Er i uke 36 nå. Og det er drit tungt nå + at jeg har bekkenplager. Vet at jeg blir satt i gang etter 14 april hvis det ikke skjer av seg selv før. Siden ejg har født før v/keisersnitt vil ikke jeg få stikkpille hvis de må sette meg i gang. Enten blir vannet tatt (hvis jeg er moden nok) eller så setter de inn en "ballong" for å hjelpe til med modningen. Jeg ble sterkt anbefalt å velge vaginal fødsel, selv om jeg har et keisersnitt fra før. MEN om jeg absolutt ville, ville de ikke nekte meg keisersnitt. Jeg har allerde hatt noen innleggelser på fødeavdelingen pga. sammentrekkninger og kraftige bekkenplager så jeg har snakket mye med både leger og jordmødre. Alle anbefaler vaginal fødsel, da de ser (og har erfart) at man kommer seg raskere enn ved keisersnitt. Men de har veldig lav terskel for keisersnitt hvis fremdriften uteblir eller ikke er som ønsket. Derfor har jeg valgt å satse på vaginal fødsel med mindre noe uforutsett skjer, slik som sist. JM har ikke lagt skjul på at det blir vondt, men hun har veldig fokus på at jeg ikke skal tenke på hele fødselen under ett, men huske på at det blir pauser og da skal jeg slappe av. Nå som uke 36 er nådd har jeg også pasert prematur grensen, det er også veldig godt å vite, da jeg fikk en prematur baby sist og jeg ser at det å få to premature på en gang vil være enda tøffere. Nå er den faren borte i alle fall Jeg vil anbefale deg å snakke med lege og JM som følger deg opp om fødsel før du bestemmer deg helt for om du vil ha keisersnitt eller vagianl fødsel. Få mest mulig info, og skriv en fødeplan. Jeg har skrevet en fødeplan som jeg gikk igjennom med JM i dag, og hun synes den var helt super og tror den vil være til hjelp når fødselen er i gang... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143085196-er-s%C3%A5-tung-og-lei/#findComment-143089342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå