Gå til innhold

Hjelpepleiere o.l. se hit!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjelpepleier og 100% alene om omsorgen for sønnen min. Altså har jeg ingen som kan avlaste meg, og kan derfor ikke jobbe turnus. Er det noen her som er i lignende situasjon, og hvordan har dere evt løst det? Det er jo ingen dagtidsjobber å finne som hjelpepleier. Kan jeg feks ha krav på utdanningsstønad selv om jeg har hjelpepleierutdannelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er bare tull. Du har krav på tilrettelegging i jobben. At du må jobbe kveld et par ganger i mnd er noe du faktisk bare må ordne selv. Skaffe barnevakt som alle andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på mange jobber, uten et eneste positivt svar. Noe jeg tror kommer nettopp av at jeg må ha tilrettelegging...Egentlig skjønner jeg godt at de heller velger en med same kvalifikasjoner som ikke trenger tilrettelegging. Jeg har heller ingen familie eller venner som kan være barnevakt...

Jeg tror heller ikke, selv om det blir tilrettelagt, at det er snakk om kun et par kvelder i mnd, og helger er helt uaktuelt...

Hva betaler man forresten en barnevakt for å hente barnet i barnehage og passe det til 22-23?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, full turnus med dag, kveld og nattevakter. Ingen familie og ingen pappa som bidrar. Jeg har ikke råd til både full barnehageplass og dagmamma. Bidraget til barnetilsyn reduserte barnebidraget med så mye at jeg satt igjen med praktisk talt ingenting av det. Jobben kan tilrettelegge med fritak fra vakter, men det reduserer jo lønnen tilsvarende. Jeg har fått et vikariat på dagtid, hva jeg skal gjøre når det går ut vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...