Gå til innhold

Er det mulig???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren vår venter et barn til og må flytte fra boligen vi har i dag. Vi har funnet oss et hus hvor vi får et ekstra soverom som vi tenkte vi skulle bruke til gjesterom. Samboer har også et barn fra tidligere forhold som kommer til hann på pappa besøk. Da er det gjesterommet veldig greit å ha, ettersom våre barn ellers krangler om hvem halv søster skal ligge med. Men nå har det seg slik at svigermor har kommet med spørsmål om må få flytte inn til oss??? Hva synes dere om dette? Jeg kjøper hus med samboer og forventet ikke at svigermor er med på lasset. Samboeren mener det er greit å la sin mor bo hos oss, slik at hun kan hjelpe oss med barna. HALLO......jeg trenger ikke hjelp med barna. Jeg vil ikke ha en person rundt meg 24 timer i døgnet som bestemmer hva mine barn skal ha på seg, spise osv. Barna vår har heller ingen kontakt med sin farmor ellers, og hun ringer ikke engang for å gratulere barnebarna sine med fødselsdagen sin eller noe.De får heller ikke julegaver ol. Hun har også blitt tatt flere ganger i å spre løgner om meg og samboeren som ikke er sant. Noen med råd om hva jeg skal gjøre??? Jeg vet seriøst hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å si nei tror jeg vil være et fint sted å starte i dette tilfelle. Så får dere heller ta det som kommer i etterkant...

 

Hadde min svigermor foreslått noe slik og mannen syntes det var helt greit, er jeg redd det hadde endt opp med at han hadde måtte ta ett valg; henne eller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt tvert nei. For det første så er det ikke plass til henne (rom til barna går først) og for det andre så er man to i et forhold - IKKE to + mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skynd deg og si : NEI!!

Hadde det vært meg så hadde det hvertfall vært helt uaktuelt.

Det blir til å ende dårlig, trust me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare ledd og sagt nei takk :)

 

Med mindre man bor i en generasjonsbolig med adskilte boenheter og er VELDIG glad i svigers tror jeg det er dømt til å mislykkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. jeg hadde også sagt tvert nei om min mor (eller far) hadde spurt om å få bo med oss

 

19:43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde fått helt hakeslepp av å bli spurt om noe sånn. Hvis jeg noensinne hadde klart å lukke munnen igjen, hadde jeg sagt NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min svigermor, og vi har et kjempegodt og nært forhold, men ikke tale om at hun skulle ha bodd hos oss. Ikke min egen mor heller. Det eneste måtte være om vi hadde hatt en hybelleilighet med egen inngang, men som felles husholdning...niks, nei, nope!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse svar. Håper virkelig vi kan få huset for oss selv. Det er helt greit for meg at hun kommer på besøk og overnatter av og til men bo under samme tak er uaktuellt for min del. Håper virkelig samboeren våkner og innser det samme. I huset vi har kjøpt nå er alt under et tak. Ingen egen hybel eller lignende. Vi har et uthus, men jeg tror faktisk ikke at jeg ville ha hatt henne dær heller. hehe Huff....... Hun bodde ikke så langt unna sønnen sin da jeg traff han for ca 15 år siden og hun kom daglig og flere gang på en dag også. Begynner hun slilk nå også tror jeg det rabbler for meg. Heldigvis har jeg selv familie som ikke bor så langt unna. Regner med jeg er MYE på farten på dagtid slik at hun kanskje skjønner at hun drar bomturer vist hun ikke avtaler først. Hun var ekstrem til å bare dukke opp som troll i eske da jeg møtte samboeren også. Uansett hvor jeg var dukket pludtselig svigermor opp. Kryss fingrene for meg folkens.....håper virkelig dette går "min" vei. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...