car123 Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hei! Jeg har vært bekymret hele svangerskapet. Når jeg var 12 uker på vei kjøpte jeg en doppler. Denne har hjulpet meg mye, da det er betryggende å høre hjertelyden. Har hørt ca 6 ganger, som er ca en gang i uken.(da jeg straks er 17 uker på vei) Har ikke hørt mer enn to min max hver gang. Nå er jeg bekymret for at babyen har tatt skade av dette. Noen med beroligende ord?
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Det er ikke noen som har bevist at dopplere er skaderlige for barnet! Hvis det hadde vært det så har ikke leger/jm brukt de så mye heller! Bruk det med god samvittighet! Men ikke slit deg ut med å være engstelig!!
Gjest Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har også brukt doppler, og fikk beskjed av jordmor at dem ikke hadde noen beviser på at dopplere er skadelige for unger ved kortvarig bruk. Så tror ikke du trenger å bekymre deg så mye! Skal nok MYE mer til enn det for å skade barnet. - babygull1
ops...nr.4 Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 har aldri hørt att doppler er skadeli. Men hvorfor så bekymret kjære deg??
Oktobergutt2010:) Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Det finnes ufattelig mange som sier de har hørt at doppler er skadelig for fosteret, som er rent oppspinn - Det har blitt forsket på i alle mulige himmelretninger uten at de finner bivirkninger hos mor eller barn. En viktig ting å huske er at doppler som Babywatcher og Angelsound f.eks selges over HELE verden :-) Kos deg med doppleren, og le av dem som mener dette er skadelig. En annen ting er moderat bruk, og sunn fornuft igjennom hele svangerskapet. Sitter du flere timer om dagen med doppler, så kan det jo hende. Men det er jeg sikker på at du ikke gjør :-) Kos deg med doppleren, du. Var forresten flittig bruker av doppler selv, det var helt herlig som den engstelige førstegangsfødende jeg var. Tror nok jeg brukte den litt mer enn en gang i uka ja, men fikk nå en velskapt og flott gutt :-) Hilsen kommende jordmor som har fulgt mye med på dette temaet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå