Gå til innhold

Muskelruptur/brist i buken...


tutmamma

Anbefalte innlegg

Ramlet i trappen tidligere i dag og fikk meg en strekk i magen. Det var så voldsomt smertefullt at jeg trodde jeg skulle svime av... Måtte legge meg i fosterstilling og det værste ga seg etter noen minutter. Jeg klarer å gå og fungere greit, men straks jeg strammer buk musklene så river det til og er vanvittig smertefullt. Vanskelig å komme seg opp fra sittende stilling (må lirke meg opp).

Smertene er værst langt ned (mot øvre trusekant).

 

Noen som har erfaring med dette?

Tenkte kanskje det kom til å gå over snart, men fikk høre at hvis det er muskelruptur så tar det noen uker før det gror og at man bør ta det med ro....

Trenger jeg sykemelding? Ser ikke for meg at jeg skal klare å gjøre joben min da det er mye løfting....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en kamerat som rev over en muskel i overarmen og han måtte faktisk opereres..

 

Men det tok noen dager før legene skjønte hva det var da, de sjekket om det var brudd og sendte han hjem. Men det ble jo ikke det spor bedre og da fant de ut av muskelen var revet over og han måtte sy det sammen igjen.

 

Ville kontaktet lege i morgen om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skummelt....

 

Håper ikke at det er så ille. Jeg kjenner nesten ikke noe når jeg sitter i ro eller står. Det er kun når jeg skal belaste bukmuskelen at det er voldsomt vondt. Det er så vondt at jeg roper!

 

Får vel høre med legen i morgen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...