Prinsen og mamma`n :) Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hei! Vi sliter med å bestemme oss for hvilken vogn vi skal velge.. blant annet for at vi ikke skjønner noe av alle vogntypene, og for at det er så mange å velge i... så derfor lurer jeg på hvilken vogn dere har valgt og hvorfor?
April-11+ en til? Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Vi har valgt Emmaljunga Edge Duo, fordi vi kan bruke den fram til ungen er 3 år, den er stor, god å trille, sport i samme, fin og se på + at vi fikk veldig mye for pengene.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Hadde emmaljunga med 2 første. Syntes det er en grei vogn men stor og tung. Har nå valgt Bugaboo. 9 kilo helt genial =0)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Bugaboo Cameleon fordi: Sittedelen er vendbar (absolutt kriterie) Lett å manøvrere God å trille Lett Ser stilig ut Stor bag Liten sammenlagt Kompatibel med bilstol Mange fiffige funksjoner
julebaby<3 Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har valgt en Emmaljunga Classic Sport. Den er en litt mindre variant av Edge Duo(som nevnes over her). Fordi jeg er lav og liten(156) så kan jeg ikke ha for stor og tung vogn. Den er klassisk med stålunderstell. Dette er en sportsvogn så jeg har kjøpt dypbag ved siden av i samme merke og farge. Det blir da som en duovogn. Grunnen til at jeg valgte emmaljunga er fordi det er klassiske og tidløse vogner som har god kvalitet. Jeg har kjøpt min med plan om å ha den til barnet ikke skal bruke vogn mer. kombivogn= kombinert sportunderstell(sittedelen) og dypbag i ett Duovogn= sportsunderstell(sittedelen) og dypbag hver for seg Sportsvogn= kun sittedel, men kan ofte kombineres med dypvogn i samme serie Anbefaler deg å dra til en barnebutikk med variert vognutvalg. De som jobber der er veldig medvillige til å finne en vogn som passer dine behov. og de kan fortelle deg fordeler og ulemper. lykke til:) Jeg brukte noen måneder på å bestemme meg, men er ganske sikker på at dette er riktig vogn for meg:)
flypapir Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Vi hadde en emmaljunga duo vogn til de to eldste, men nå er den byttet ut med en TFK joggster twister. Den er en av vognene som blir størst oppslått og minst sammenleggbar, den er lett å manøvrere og har fått gode kritikker rundt omrking.. Vi kjøpte den fra en utenlandsk nettside, så fikk den også relativt billig. Det kan være lurt av deg å kikke litt inne på barnevognguiden.no for deretter å prøve de ulike vognene i butikken før du bestemmer deg
Håpefull77 Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Vi valgte Brio Happy fordi den har 4 like store hjul, lufthjul, vendbar sportsvogndel og ikke så stor som Emmajunga Edge og Simo sine vogner. Jeg får ikke de to sistnevente i bilen min. I bilen til mannen min var ikke det noe problem. I tillegg var den ganske rimelig. Men vi kjøpte en utstillingsmoddel i utgående farge. Alternative for oss var Emmajunga og prismessig er det jo stor forskjell. Men Emmajungaen ser jo litt bedre ut da, det må jeg innrømme. For at jeg skulle få plass i bilen min måtte vi valgt City Cross og den har ikke lufthjul. Som var ganske viktig for oss. Vi kommer til å trille en del på grus og da er det greit med lufthjul og 4 like store hjul. Når hjulene er parallelle har jeg fått beskjed om at det er lettere å trille i snøen. Brøyter bare for 2 hjul i stede for 3 eller 4.
lillespiren2:) Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Hei! vi valgte emmaljunga edge duo til vår gutt på 2 1/2 år, og var kjempefornøyd med vogna, helt til vi skulle bytte over til sportsdelen (hele 19 kg..) ble for tungt synes jeg,har imidlertid brukt sportsvogna til sovevogn i barnehagen frem til nå. så da kjøpte vi en brukt trehjuling på nettet, emmaljunga cangaroo. denne var god, men hadde liten plass. jeg brukte den ganske mye til å jogge med. før jul kjøpte vi Tfk joggster twist vogn, med bag og sportsdel. har fått brukt sportsdelen til gutten vår, og han har også kjempegodplass i denne (plass til den største delen av voksi urban posen, uten problemer med at den henger utenfor vogna). i tillegg er vogna kjempegod å trille, den er brei og er stødig med gode store hjul. har trillet en del på ulente og kupperte veier i vinter, synes også tfk har fordelen med svingbart hjul (som kan låses). jeg monterte selv bagen på vogna i går, siden prinsessa vår kommer snart. og jeg gleder meg sånn til å trille! har en del venninner som har denne vogna, og som også skal ha barn igjen. de skryter veldig av vogna, og kunne ikke tenke seg noen annen. men for all del! mange gode alternativer der ute, og hver vogn passer til hver enkelt personlighet. vi har foresten en pent brukt emmaljunga edge duo til salgs, lyseblå og mørkeblå 2008 modell..
maibaby i magen Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Emmaljunga mondial duo combi. Fordi vi har den etter storesøsteren Men er veldig fornøyd! Den er nok en av de største og tyngste, og det er nok enklere å svinge på 3hjulingene. Men jeg liker at den er så stødig og lun. Jenta har sovet godt i den til hun sluttet å sove i vogn, 2,5 år. Og ikke minst, den er fin å se på
Fødeklar_ja! Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Har valgt vanlig Simo Kombi, det fordi det for mæ e den beste vogna E mitt tredje barn og sikkert 20'e vogn, og ingen har vært bedre enn Simo'en
Jente`06+gutt `11<3 Skrevet 31. mars 2011 #11 Skrevet 31. mars 2011 Easywalker Sky. - lett og god å trille. - liten sammenlagt -stor, fin bag -stor, fin sportsdel -ja, det er 3 hjul - men stabil for det! - flott å se på - lett å få inn \ ut av bil
Trultesmamma Skrevet 31. mars 2011 #12 Skrevet 31. mars 2011 Vi har kjøpt emmaljunga city cross pga vognen er lett og kompakt, den tar mindre plass i bagasjerommet på vognen.
Nr 2 på vei <3 Skrevet 31. mars 2011 #13 Skrevet 31. mars 2011 Blir emmaljunga på oss igjen.. Hadde city cross sist og den er myyyye lettere i forhold til edge.. men vet om mange som har edge å de sier til meg at den er jo ikke tung å trille, men å løfte på å som regel er det mannfolka som gjør det likevel å de syns ikke det er så gale. Smaken er som baken. Vi skal ha emmaljunga nitro city denne gang, det valgte jeg så å si med en gang jeg fant ut jeg var på vei hentet den hjem for litt siden å er sikker på jeg blir super fornøyd, pluss den er enda lettere enn den vi hadde sist
høygravideMEG:) Skrevet 31. mars 2011 #14 Skrevet 31. mars 2011 emmaljunga mondial duo, fordi det er stor bagg i den som babyen kan boltre seg oppi lengre enn med samtlige andre, samt god plass til skinnpose, stødig,lun og kjempe fin å se på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå