Gå til innhold

Har noen her greie på hvor mye og hvor fort en bil synker i verdi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen en fjerneste ide om hvor mye en Tyota Corolla vil synke i verdi på 1,5 år ved normal bruk (daglig, men korte avstander)?

 

Årsmodell ca 1998. Kjøpt for 70 000 i 2006. Er det sannsynlig at verdien var halvert 1,5 år senere?

 

Ja, vet det er få og upresise opplysninger. Prøver å hjepe en venninne som skal skilles, men har ikke peiling på bil noen av oss. Hun kjører ikke, men betalte på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk hva tilsvarende bil ligger på på Finn.no. Det varierer masse etter hva slags motor bilen har og ikke minst hvor langt den har gått.

Vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg ingen ting om. Jeg lurer bare på om det er sannsynlig at verdien på bilen sank fra 70 000 til 35 000 på ett og et halvt år, når den ikke var innblandet i ulykker, og ble brukt hovedsaklig til å kjøre til og fra jobb.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler synker utrolig fort i verdi. Nye biler synker raskere enn brukte biler, men er ok bil fra 1998 er nok ikke verd mer enn maks 40000,-

At hun betalte 70000,- for den i 2006 er ganske mye. Særlig for en Toyota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer ikke på hva den er verdt i dag, men hva den var verdt sommeren 2007, altså halvannet år etter at den ble kjøpt for 70 000 kroner. Forstår at biler synker fort i verdi, men vil en bil halveres i verdi på så kort tid ved normal bruk?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke at den har sunket så mye på så kort tid så lenge den ikke var ny da hun kjøpte den.

 

Får å sammenligne kjøpte jeg i 1997 en Toyota Celica den kostet da 255000 uten utstyr.

Jeg fikk innbytte pris på Toyota, og innbytte er lavere enn det åpne marked, på kr 85000, de solgte den videre for 105000.

Solgte den i 2006, 9 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 000 er halvering. Det er det eksen hennes påstår at bilen var verdt da de ble skilt, og er den summen han skal betale henne ut i fra.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sannsynlig at den har sunket til halv pris på så kort tid selv om den er gammel.

Venninnen din burde forlangt en takst på bilen da han skulle kjøpe henne ut av den. Hun vil antagelig ikke komme særlig langt med dette tre år senere (eller hva det blir) hvis hun ikke satte spørsmålstegn ved det ved oppgjøret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...