Gå til innhold

Hei! når kan man begynne med belønningssystem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Gutten min er 3 år i mai. Han har forskjellige uvaner vi kunne tenkt oss å bli kvitt... f.eks at han kommer inn til oss om nettene, HVER natt dvs i 23-24 tiden.... Litt DUM tid spør du meg!

Ellers så spiser han nesten INGENTING utenom youghurt og frukt. til tider skive, om han er veldig sulten. men aldri middag...

Tenkte vi kunne ha et sånn belønningssystem, når han har spist middag får han en stjerne og om han får 5 stjerner så får han en avtalt premie.......... Men er han for liten for det? Når kan man begynne med det? er usikker på om han kommer til å forstå det, og da ender det bare opp i frustrasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare å prøve:) Funker det ikke så prøver dere igjen om 6mnd. Jeg har en som fyller 4 i dag (hurra) og han har hatt et belønningssystem i 6mnd. Han har ingen uvaner, men får "lommepenger". Han sparer til kinobilletter, snop, småleker. Gleden er stor når han klarer å mestre. Og han viser stolt skjemaet sitt når besteforeldre kommer på besøk.

Noen ganger får han ikke "stjerne", og det forteller han også om. Vi ler litt av det alle sammen og ser ikke noe galt i belønningskjema.

Skrevet

Det er vel ikke for tidlig vil jeg tro, men belønningssytemer ifht mat er jeg skeptisk til. Det er viktig at barnet får et forhold til mat som ikke går på belønning men i forhold til kroppens egen regulering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...