Gå til innhold

Barnehageansatt har kløpet 3 åringen min i øret :-(

Anbefalte innlegg

Fikk helt vondt i meg. Hvordan tar vi det opp med barnehagen på en ok måte?

Jeg kan jo ikke være 100% sikker på at det ikke er fantasi heller. Hvor vanlig er det at 3 åringer forteller sånne ting når de faktisk ikke har hendt?

Fortsetter under...

Uff, det er aldri godt å vite da. La tvilen komme den ansatte tilgode men ta også barnet ditt på alvor.

Ta det opp med førskolelæreren eller pedleder(om det ikke var en av de som kløp da), så må du satse på at de er profesjonelle og "ordner opp" på en skikkelig måte og at du får en god tilbakemelding.

Om det er sant så skal ikke den personen jobbe i en barnehage!

Er det noe merke på øret som kan tilsi at det er sant?

Kan det ha vært en lek (" nå tar jeg nesa di! Og øret ditt!"osv)?

Kan det ha vært et uhell, f. eks at øret kom i klem da de tok på lue eller genser?

Da mine var på den alderen så hadde jeg som regel dyttet om jeg skumpet borti dem litt, jeg kløp når jeg pussa nesa og jeg slo om jeg flyttet litt på de. Det bodde visst også en stor struts i skuret i barnehagen. Den skulle de ha til middag, og alle foreldrene skulle få komme...

Spør personalet i morgen på en helt alminnelig måte. Du trenger jo ikke å trampe inn med ladet gevær. Ikke spør og grav for mye til barnet heller. Om h*n skjønner at du er litt bekymret og at her er det rom for masse oppmerksomhet, så spinner det fort på seg litt.

herregud, HI...du må jo ta opp dette på en pen måte med personalet. Viser det seg at det er sant kan du bli sint, er det fantasi så kan du ta det med ro.

Du kan jo ikke bare ta en 3 årings versjon.

Annonse

I barnehagen til jenta mi var der en ung fyr som til slutt ikke fikk være alene med barna. Han fikk så mye på seg, og det gikk så mange rykter. Men aldri nok til å sparke ham. De holdt ham bare under oppsikt hele tiden. Skummelt.

Jenta mi ville ikke være med ham, men hun hadde for dårlig språk til å kunne si hvorfor. Det var bare innlysende pga hennes reaksjoner at det var noe med den fyren. Og han var tydeligvis interessert i å ha enkelte barn på egenhånd i grupperom.........

Da datteren min var tre år, tok hun en dukke med langt hår og dro den alt hun kunne i håret. Så så hun på meg og sa: "Sånn gjorde du med meg!" Jeg ble helt satt ut, men svarte henne at det hadde jeg da ikke gjort. "Jo, og jeg gråt", fulgte hun opp. Jeg forstod ingen ting, for jeg har selvsagt aldri trukket henne i håret. Siden skjønte jeg at hun mente at det lugget når jeg børstet håret hennes - da ble det ofte skrik og gråt.

Har ofte tenkt på hva som hadde skjedd om hun hadde sagt dette i barnehagen. De ville jo ha trodd at jeg mishandlet henne.

Sønnen til en venn fortalte meg at pappaen hans hadde puttet noe i rumpa hans, og at det var vondt, men etterpå fikk han godteri. Det viste seg at gutten nettopp hadde hatt feber og at pappaen hadde tatt tempen på ham i rumpa.

Man skal ta barn på alvor og undersøke hva som ligger bak det de sier. Men man skal også være åpen for at sannheten kan se ganske annerledes ut enn de fremstiller den.

3 åringen min beskydte ped leder for å ha slått han .

Han hadde sagt til henne at nå skal jeg gå og si til de andre voksene at du slo meg ! Hun hadde ikke rørt han .

Han mener også at jeg og pappaen glemte han inne i byen en gang !?

Så de har stor fantasi i den alderen .

Men ville ha hørt i bhg , bedre å tro på barnet og finne ut at det ikke er sant enn å ikke tro på barnet og finne ut at det var sant ..

Enig med visse innlegg her at du skal ta ungen din på alvor.. At du reiser dit å skjekker fakta å viser det seg å stemme det barnet ditt sier så kan du brenne av..

Jeg hadde nok rivd av henne ørene å spurt om ho likte det om det viste seg å være tilfelle..

Ingen kjenner barnet ditt bedre enn deg selv så du blir sikker klok på det snart.

Annonse

Beklager overskriften, den kunne jeg nok formulert bedre.

Håper dette bare er feil, for ellers er jeg veldig fornøyd med barnehagen. Blir dårlig av tanken på at noen kanskje ikke behandler gutten min på en respektfull måte.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...