LykkeligmedBabY Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Kanskje kommer det an på hvilken type lungebetennelse? Det er bare det at jeg skal ha et planlagt KS på mandag og ønsker ikke å bli smittet av min datter (7 år) sin venninde, da moren spør om vi kan passe henne. Både venninna og lillesøsteren til denne venninna har vært syke nå konstant det året vi har bodd her...skal det være sånn? De går alltid uten lue, selv på vinteren! Datteren min ble påvirket av dette, og ville heller ikke ha lue på men dette var uaktuelt! Nå har ikke datteren min vært syk en eneste gang siden skolestart i høst da hun bare var forkjøla et par dager (kryss i taket!). Skjønner jo at det er helt normalt å ha syke barn, spesielt dersom man har barnehagebarn. Men lue er vel ganske viktig, også nå i denne vårlufta synes nå jeg!
prøverigjen:) Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 skjønner at det er et dilemma, hvis dere pleier å stille opp for hverandre. men, syns at du skal unngå det. si det som det er. at du er redd for smitte, da du skal ha keisersnit p man. en lungebetennelse kommer jo somoftest av at infeksjonsagenset har kommet seg ned i de nedre luftveier. kan være en vanlig forkjøelse som og har blitt til en lungebetennelse faktisk også. noen kan få lungebetennelse enkelere enn andre hvis de har sekretstagnasjon. som med f.eks astma og kols. lungebetennelse kan være smittsomt, men ikke sikkert det vil gitt noe mer utslag enn en forkjøelse eller, bihulebetennelse, eller så blir du mest sannsynlig ikke smittet uansett. men, ta vare på deg selv du. viktig at du ikke pådrar deg noe! og inkubasjonstidene vil jo være alt fra en uke til fler, så ikke bra hvis du blir syk i ukene etter KS.
LykkeligmedBabY Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2011 Takk for svar:) Har hatt både bronkitt og lungebetennelse før (idrettsastma), så dette er noe jeg absolutt ikke vil ha..
kokosyklus Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 de må forstå at du ikek kan passe sykt barn rett før keisersnitt. Du skal helst ikke ha forhøyet CRP ved operasjon. Lungebetennelsen kan sitte ja:) Si nei og pass heller en annen gang! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå