Gå til innhold

I alle dager... trodde babyolje var bra for babyhud, men nå er min lille baby full av utslett!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Smurte han inn i natusan babyolje siden han hadde litt tørr hud. Dette var før leggetid i går kveld. I dag da vi sto opp var han full av utslett. Og jeg VET det er olja sin skyld. Jeg smurte nemlig overkropp, rygg og armer, men ikke bleieområde og beina, så det er lett å se at det er olja. Stakars lillemann! Dumme natusan! Og så jeg som virkelig trodde babyolje var bra. Hva skal jeg bruke nå da? Matolje? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla vår tålte heller ikke natusan sine produkter når hun var liten. Men Dr. Greve/nautral og libero sine oljer fungerte bra her, så du kan prøve en annen type.

 

Virker som det er mange som reagerer på natusan sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inneholder den noe konserveringsmiddel?

Det kan være dette baby reagerer på og ikke selve oljen.

Det er skummelt at de putter så mye rare stoffer inn i alt mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at ungen din ikke tåler olje i det heletatt! Jeg har atopisk eksem. Og alle anbefaler meg å smøre meg inn i parfymefri olje, ren olivenolje osv.. Jeg har prøvd forskjellige typer, men holder på å klør meg ihjel av alle slags typer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da ikke ha olje på atopisk eksem, hvem er det som har rådet deg til det?

 

Både hudlegen, fastlegen og de ansatte på apoteket har sagt til meg at olje ikke skal brukes på atopisk hud. Man må bruke en god krem.

 

Natursan er jo full av alt fra parfyme til konserveringsmidler, så det er absolutt ikke noe førstevalg til barn. Kjøp en nøytral olje uten parfyme på apoteket, det blir noe helt annet. Jeg bruker litt sånn olje på en Q-tips bak ørene, i navelen osv på barna. Det samler seg gjerne litt død hud på sånne steder og oljen renser godt uten at man trenger gnukke eller gni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv et annet merke, og uten parfyme. Natusan er ikke alltid det beste, nei.

 

Eller matolje.

 

Men hvorfor smøre helt ungen med olje? Hvorfor ikke bare ha det i badevannet, som normale folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi hadde badet han tidligere på dagen, og dette var da vi skiftet til pysj og skulle sove. Grep derfor prøveflaska fra natusan som jeg fikk tilsendt samme dag. Derfor ble det som det ble. Vi er da normale folk, om du ikke trodde det. :)

 

Har kasta natusanen og skal selvfølgelig ikke bruke den mer.

Bare overraskende at man kan reagere på noe som liksom skal være så mild og god. hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

natusan reagerer jenta vår på også, både olja, shampoen, og badesåpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natusan er no dritt, få deg noe skikkelige produkter som faktisk gjør noe for huden, dra på helsekost eller se på feelunique.....mye gode økologiske produkter for de små, feks wileda sin calendula (spesielt olja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer selv på diverse Natusan-produkter. Babyolja er blandt de verste. Pga det bruker jeg ikke noe fra Natusan på noen her i hus. Men olja fra Libero har jeg gode erfaringer med på meg selv. Har aldri brukt olje til barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...