Stolt mamma og englemamma Skrevet 1. april 2011 #26 Skrevet 1. april 2011 eg syns utpressingen var det aller verste med fødselen.. Pressriene var bare deilige, for da hadde eg pauser mellom riene (tror eg duppet av mellom). Åpningsriene var jo vonde og. Hadde ingen pauser. gikk fra 2cm til full åpning på 1,5time. (rask fødsel). Men det å kjenne at man rivner, det var J.....
Rose04 Skrevet 1. april 2011 #27 Skrevet 1. april 2011 Synes riene var helt klart værst. Men jeg fikk epidural når jeg hadde 10 cm åpning, så jeg synes ikke det var noe vondt å presse ut ungen i det hele tatt. Fikk jo ikke noen pressrier så måtte bare presse når jeg kjente litt trykk i ryggen, men det gikk veldig fint. Var som å presse ut en stor bærsj liksom. ;-) Jeg sprakk t.o.m grad 2, men synes ikke det var noe vondt. Så takk for epidural :-)
Malinemor Skrevet 1. april 2011 #28 Skrevet 1. april 2011 Åpningsriene var definitivt verst. Selve utdrivningsfasen var igrunnen helt grei, så lenge jeg fikk presse. Jeg husker ikke at det var vondt engang, bare at det var fryktelig ubehagelig når jordmor ba meg holde igjen på et par pressrier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå