Gå til innhold

Vil navnet Ronny noengang få et oppsving?


Tante Blås Squaw

Anbefalte innlegg

Hver gang det vitses om hva kriminelle herrer heter, nevnes Ronny ( sammen med Raymond, Freddy og Tommy).

 

Og selv om en uhøytidelig undersøkelse i regi av P3 for noen år siden slo fast at det er flest kriminelle som heter Jan (Anita på damesiden), står vitsen like støtt - Ronny er og blir en litt uflidd kar, gjerne fra Østfold, som gjør små brekk og røyker rullings.

 

Det skal nevnes at mitt eldste barns far heter Ronny, og han er en strigla datanerd - det eneste kravet til stereotypen han oppfyller er at han er fra Østfold ;o) Den andre Ronny jeg veit om, er en hyggelig dørvakt.

 

Men når vil gravide landet over stryke seg over magan og sukke henført at den lille skal hete Ronny?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vel egentlig ikke Ronnynavnet vil komme særlig sterkt tilbake, samme som Johnny, Harry, Raymond osv...

 

Men tro om noen veldig gamle populærnavn var harry i sin tid ??

Som bibelnavnene f.eks............

Vi vurderte litt Sivert, fikk kommentar fra mamma at det var et noe bonsk navn før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, iallefall ikke denne generasjonen..... Men kanskje neste? Hvem vet....

Når de bøllete Ronny-ene blir besteforeldre, så har de vel sikker roet seg ned noen hakk, og Ronnybølle stempelet blir vel kanskje utvisket, og en ny bølge med Ronnyer vil komme.

 

Morsom den siste setningen din, Squaw! " ...stryke seg over magen og sukke henført at den lille skal hete Ronny" Hehe, klarer ikke helt å se for meg det....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skjer, må det nok gå godt 50 år til slik at navnet virkelig bli retro. Ronny er et for skatet og belastet navn, så jeg hadde nok hevd ett øyebryn eller to om jeg møtte et lite barn med dette navnet. Det er rett og slett ikke et bra navn. Jeg er født på 70-tallet, og kjenner derfor noen jevnaldrende Ronny'er. Kan ikke påstå at de er voldelig eller kriminelle, men felles er at de ikke er særlig ambisiøse og kommer fra litt belastede kår (sosialklienter, storrøkende/uhygeniske samlere og lite ansette familier).

 

Det kreves mot og god selvtillit for å kalle barnet sitt dette i dag :) Hatten av for de som tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... la oss håpe aldri! Men som man sier - om hundre år er allting glemt, da kan det jo hende at oldebarn og tipppoldebarn av fengselsfuglen Ronny skal oppkalles etter ham!

 

Hva var rampenavn nr. 1 på 1920-tallet? Håkon? Kristian? Ingen som tenker over det nå, når de skal gi sine barn navn.

 

 

Jeg kjenner også en Ronny som er strigla og slett ikke stemmer med den generelle oppfatningen av Ronny. Men dessverre kjenner jeg også hele tre Ronnyer som til de grader er med på å gjøre skam på navnet. De er ikke fra Østfold men det er ikke mange mil om å gjøre! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok krypende tilbake når alle Linnea, Leander og Cassandra'ene vokser til. De er dømt til å bli neste generasjons fengselsfugler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror heter Ronny og er en flott kar. Har møtt flere med navnet, men aldri noen som har gjort navnet til skamme.

 

Som jeg har hørt det fra de eldre i min familie, så var ikke Harry et harry navn før i tiden. Johan var! Man sa altså at det og det og den og den var "helt johan"....

 

Tidene forandrer seg. Akkurat som jeg kjenner til flere søte små Johaner nå, vil man med tiden igjen møte på de søteste små Ronnyer. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også undret meg over når Harry vil slå an på nytt i lille Norge ;o)

 

Min bestefar het Harry Herman, jeg syns det er knalltøft.

 

Mon tro om dagens barn og fjortiser vil hente inspirasjon i Harry Potter når den tid kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Harry blir motenavn. Så løper Harryene rundt og roper til hverandre; "Herregud, erru helt Leander eller?"

 

hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:59 - hehe! Husker fortsatt at Nils og Johan ble brukt på den måten, uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...