nicless Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jenta vår er straks 1 år.Og jeg lurer på når hun kan begynne å få vanlig melk?Vi ammer enda.Men det blir vel ikke mer enn ca 150 ml pr dag nå tenker jeg.Mest koseammer. Ellers får hun som regel vann ,en skjelden gang babysaft.Har prøvd sånn drikki et par ganger. Skal jeg gi henne MME før vi går over til vanlig melk eller hva sier dere? (Skal på kontroll om ikke såååå lenge,men spør her likevel Takker for svar
2010 Mammaen Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Hvis barnet spiser greit med fast føde og har et variert kosthold er det ikke noe problem å starte med kumelk før 1 år. Jeg ville ikke begynt med mme for bare en måned, men bare gått rett på melk. Gutten min brukte 1 måned på å tilvenne seg mme og jeg regner med noe tilsvarende for kumelk også... Så prøv kumelk du (med mindre barnet spiser veldig lite og veldig lite variert).
MrsBlidfis Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Jeg startet med melk når han var 10 mnd og jeg fortsatt ammet.. Hadde da planer om å slutte innen kort tid, så jeg begynte før det.. Så det er nok bare å sette igang å gi
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 2. april 2011 #5 Skrevet 2. april 2011 min gutt er 6,5 mnd og får h-melk men da vannet ut pågrunn av at han ikke vil ha noe som heter mme lengre!!
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 2. april 2011 #6 Skrevet 2. april 2011 Jenta mi på 10 mnd får også smake litt h-melk. Hun vil ikke ha noe mme lenger. Ikke populært med kumelk heller, men jeg tenker som så at det er jo det hun skal drikker resten av sitt liv, så jo fortere jeg klarer å venne henne til det jo bedre. Hun blir vel ikke mindre kresen med alderen akkurat:) Så hvorfor prøve å tvinge i henne mme når det bare er snakk om 2 mndr... er ikke mange dråpene kumelk det blir i løpet av en dag, så jeg har ingen tro på at det kan gjøre noen ting som helst. Min generasjon fikk da utvannet kumelk fra vi var 6 mnd:) Jeg tror ihvertfall det er bedre med bittelitt kumelk enn med ingenting mme:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. april 2011 #7 Skrevet 2. april 2011 Vi begynte med melk da mini var 10mnd. Hadde da ikke drukket mme siden han var 9 1/2mnd. Ville ikke ha. Var veldig heldig for han elsket melk fra første stund:) Nå drikker han melk til hvert måltid! Han er straks 1år (om 3dager). I går fikk vi han ikke til å roe seg når han skulle sove så til slutt kapitulerte vi å ga han varm h-melk på flaske! Da sovnet han gitt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå