Gå til innhold

Svangerskapsdia. og blodsukkermåling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er kostregulerer en mulig svangerskapsdiabetes, og har oppdaget noe merkelig.. Jeg kan få store forskjeller på blodsukkermålinger mellom høyre og venstre hånd. Med 30 sek mellom målinger fikk jeg først 7,8 på høyre hånd og så 6,5 på venstre hånd. I aller verste tilfelle vil jo dette bety at hvis jeg kun hadde målt på høyre så må jeg muligens på insulin, mens på venstre er jeg helt normal????

 

Uff, litt lei av dette styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker du hendene godt før du måler deg? Dersom du har tatt på f.eks noe søtt kan det påvirke målingen... Enig i at det virker litt snodig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Ja, gikk inn for å vaske ekstra godt i sta, og tok ikke på annet imellomtiden. tenkte på om stikketingen trenger en vask.. hadde nettopp skiftet lansett ( diasykepl. sa de skal kiftes 1 eller 2 ganger pr dag), men.. kanskje jeg skal spør på sykehuset neste gang jeg er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du må kalibrere bl.s apparatet. men det er ikke masse med så liten forskjell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er jo egentlig ikke så stor forskjell, er bare litt nervøs for å levere fra meg målinger på sykehuset, for jeg vet aldri hvem jeg møter. Den ene legen og sykepleieren er helt hysteriske hvis jeg har 3 målinger over 7 men under 8 på 2 uker, mens den andre legen og min fastlege sier at det ikke er farlige verdier og at det IDEELT sett skal være under 7, så hvis jeg måler over det så må jeg gå meg en tur og ikke stresse meg opp over det.

Møter jeg feil lege risikerer jeg å måtte på insulin, og med 5 uker igjen til termin og blodsukkeret stabilt på c a4,5- 5 fastende og ca 5,8- 6,5 etter mat, så syns jeg det blir unødvendig mye å skulle begynne med sprøyter nå. Spesielt siden babyen er under gjennomsnitt i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...