Gå til innhold

Noen med erfaring i forhold til brystbetennelse her?

Anbefalte innlegg

(Innlegget er også postet på småtroll 0-1)

Jeg går nå inn i 4 uka med brystbetennelse, helt grusomt. Har prøvd det meste, hyppig amming/pumping, lecitin, et spesialgryn anbefalt av ammehjelpen, ro/hvile, varme omslag/dusj, og antibiotika.

Hovedproblemet mitt er gjentatte tette melkeganger så nå har jeg redusert på pumpingen og håndmelker litt når jeg får spreng. Det jævligste av alt er at det nå viser seg at jeg fikk feil dosering av antibiotikaen så jeg må på ny kur, og det vil være forhøyet sjanse for soppinfeksjon, huff.....

Dersom formen ikke bedrer seg innen uka, tror jeg at jeg kaster inn håndkleet og gir opp hele ammingen. Det vil bli en stor sorg for meg, men nå må jeg tenke på meg selv og resten av familien, orker ikke være syk lengre.

Hvis du har noen gode råd, tas de i mot med takk! Vil også gjerne høre andres erfaring med brystbetennelse, hilsen motløs......

Fortsetter under...

Kjenner til det der. Helt forferdelig! Du skal ha ros for at du har holdt ut så lenge. Jeg prøvde også absolutt alt. Er du sår i tillegg? Det eneste jeg kan anbefale deg er å kontakte helsestasjonen og få dem til å kontakte Nasjonalt Kompetansesenter for Amming for deg. Det er der ekspertisen sitter og de kan ofte løse de vanskeligste tilfellene via telefon, personlig møte, bilder og beskrivelse av situasjonen. Jeg er selv utdannet ammeveileder derfra.

Når det er sagt, så er det ingen skam å gi opp ammingen når du sliter sånn som du gjør. Det var det eneste som hjalp for meg. Jeg sluttet å amme, men pumpet meg ganske lenge. Det er ikke sikkert at det er et alternativ for deg, men mme funker også veldig fint. Da kan du også få litt avlastning i og med at andre kan mate babyen. Ikke la dette ødelegge denne fine tiden. Du fortjener å kose deg!! :-)

Tusen takk Collette! Jeg skal til helsestasjonen i morgen, så får vi se hva jeg lander på dersom dette ikke bedrer seg. Feberen er gått ned og brystet er ikke så hissig rødt lengre, men kulene virker som et tilbakevendende problem, så jeg er fortsatt litt motløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...