Mjølkekua Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hun har bitt til et par ganger, noe som har gjort vondt. Siste gangen begynte det å blø endel, og det har grodd veldig sakte siden jeg ammer ofte. Nå som hun har fått tenner både nede og oppe (4 oppe og 2 nede), hender det titt og ofte at jeg kjenner tennene hennes når jeg ammer. De glir over brystvorta og gjør vondt. Jeg ammer fortsatt 5 gg per dag, og hun er straks 10 mnd. Lurer på om denne bitingen og bruk av tenner kommer mer når hun er mett, men er usikker. Noen som har råd? Jeg har planer om å trappe ned nå etter hvert ettersom jeg skal tilbake i jobb om et par måneder. Kutte tvert, eller gradvis nedtrapping? MME eller ingen melk? Takker for hjelp
sillyfilly og Olivia Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Gradvis nedtrapping og kumelk Sånn ville jeg gjort det ihvertfall. Amme bare to ganger om dagen, morgen og kveld først, også prøver du å gi henne litt melk innimellom. Jeg pleide å blande mme og kumelk(lunken melk) i en ukes tid og hadde mindre og mindre mme og mer melk etterhvert.
Mjølkekua Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2011 Takk for svar! Må hun ikke bli 12 måneder før jeg introduserer kumelk? Det hadde passet å gi pupp morgen og kveld, og et par måltider med MME i tillegg. Ellers høres det lurt ut med å blande kumelk og MME. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå