Gå til innhold

Spurte Jordmor Siri og fikk svar:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jordmor Siri! :) Kan man spise Beta Karoten tabletter når man er gravid? Vil ikke sole solarium,men kunne tenkt meg en litt brunere farge enn denne skummetmelk hvite/blåe:S :) Ha en fin dag!

Siri svarer: Hei!

Betakaroten inneholder vitamin A, noe gravide ikke skal ha mer av enn 800 mikrogram pr dag, så om de pillene har det bør du ikke ta dem.

Men om de ligger under den mengden og du ikke tar noe annet som inneholder A-vitaminer, så burde det være greit. Litt solarium er også ok når du er gravid, bare du ikke blir liggende pal på ryggen etter uke 25 ca. Men det går fint om du bare har et hånkle eller en liten pute under den ene flanken, så du får en liten vipp.

 

Riktig lykke til videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

 

I mine tabletter er det 3 mg... Er de da "innafor" sånn at jeg kan ta en om dagen? jeg tar ingen andre vitaminer.... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke ta de. Men, det er ikke noe problem å ta sol. Bare sørg for å ikke bli for varm underveis, og drikk mye når du soler deg. Og blir magen varm, så legg ett håndkle over magen. Sol deg i vei.. Ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay! Tusen takk for svar!

 

Var det jeg mistenkte.... :S Da er det bare å vente på våren/sommeren da. Liker ikke ta solarium... Men brun uten sol må vel funke?!! Loation?!

 

 

Hilse uvitende :S HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at selvbrunings kremmer ikke er anbefalt inder graviditet da fargen kan bli veldi rar, ikke jevn og ofte missfarget. Men sånn fuktighetskrem med farge i, tror Dove har en, kan funke! Ellers er det bare å vente tålmodig og smøre deg med solkrem og nyte hver millimeter med sol du kan finne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuktighetskrem med farge i er jo en slags selvbruning :P men det er jo mye mindre selvbruning i de. Dove sin er forresten ikke noe god. (min personlige erfaring) Da syns jeg loreal sin er bedre!:)

 

Jeg har green people sin selvbruning, brukt den nå som jeg er gravid. Fargen ser ikke rar ut. Bare pass på å skrubbe deg godt før du smører deg inn og husk fuktighetskrem på albuer/knær og knoker. Det er områder som er ekstra tørre og trekker mer til seg selvbruningen og det kan ofte bli ujevnt og oransj.. Ikke pent :P

Ellers anbefaler jeg også hansker når man smører inn kremen på kroppen, da blir ikke handflatene oransje :) noe de kan bli selv om man vasker seg på hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt bruke selvbruningskremer/spray eller lotion. Hvis du ikke har noen hudproblemer vil det funke helt utmerket. Velg den type selvbruning som er tilpasset din hudtype, spesielt riktig konsistens er avgjørende, da blir fargen veldig jevn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...