Gå til innhold

Jeg har en knekt fortann, men har ikke råd til å fikse det :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så utrolig lei av å skamme meg over å smile til folk osv...Det syns jo. Den har vært slik i 1,5 år nå og jeg ser bare ikke plass i økonomien til å fikse det. Ble alene med barna i fjor sommer og føler hele tiden av det som er av penger etter alle utgifter må gå til barna. Klær, aktiviteter osv...

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er den knekt da? Har du sjekket med tannlege hva det vil koste?

Min knakk i fjor men da klarte legen å lappe den, kostet "bare" 1500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knakk begge midt på da jeg var 6 år. Desverre ikke i skoletiden, så jeg må betale det selv. Den ene er nå knekt av det tannlegen satte på for noen år siden og den andre ser ikke bra ut.

zzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tannleger har nedbetalingsordning.

 

Syns du prioriter feil. Klær og mat til barna, ja. Men aktiviteter hadde kommet etter min tannhelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få time hos den offentlige tannlegen i kommuna di. Dersom du har dårlig råd, kan du være heldig å få time der, det blir mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg et det viktigere at de får gå på fritidsaktiviteter og dra i svømmehallen, ha sykler, ski osv og skikkelig klær enn at jeg skal fikse tanna mi. De skal på en måte ikke gi fra seg noe pga det. Syns jeg da. Takk for svar dere andre! Må bare ta en tur til tannlegen og få vite hvor mye det faktisk vil koste. Er så heldig at jeg får litt igjen på skatten, så kanskje jeg skal unne meg å bruke litt på meg selv i år.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din tannhelse burde komme foran mye annet egentlig. For hvis den er knekt helt av, å det er åpent inn til nerven så kan du få betennelse. Å da kan alt fort bli mye dyrere. Å uten fortann har du vel heller ikke lyst til å gå? Jo lengere du går, jo verre kan det bli.

 

Selvfølgelig skal barna ha mat, klær osv. Men svømmehall og slike aktiviteter overlevere de en mnd. uten!

 

Mange tannleger kan gi deg delbetalign, at du bare betaler en liten sum med en gang. Det spørs litt på forholdet ditt til tannlegen din, om du har mye purringer osv. Eller om du er helt ny pasient. De fleste tannleger vil ha full betaling fra nye pasienter.

 

Du vil nok heller få dekket noe om du egentlig skal ha råd til dette, men prioriterer alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...