Gå til innhold

Dere med barn som kan gå litt inne, går dere sammen med de ute også? Hva slags sko bruker de ute nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål kanskje, men skal kjøpe hennes første sko. Har bare brukt "utetøfler" når vi har vært ute. Men hun sitter for det meste i vogn. Nå som hun kan gå en del inne kan hun kanskje begynne ute også. Men hva slags sko? Og hvor har dere kjøpt de. Kunne ikke finne noen på barnas hus i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo litt vanskelig føre ute mange steder i landet, vet ikke om dere har snø is eller bare veier hos dere, det krever jo litt ulikt fottøy.

Gå for en lett førstegangssko i skinn med god såle, snøring, ankelhøyt skaft og en stiv hælkappe som gir god støtte til små føtter.

 

Mi yngste frøken går litt inne, men med èn gang jeg tar på henne sko setter hun seg ned på ræva, så her er det foreløpig bare barfotgåing innendørs, men hun har et par ecco-sko som venter på å få komme i bruk.

Til storesøsteren hadde jeg Ponny-sko i samme kategori.

 

Av gode merker kan jeg bl.a nevne Geox, Superfit, Ecco, Kavat, See kai run, Ponny....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å kjøpe gode sko, få prøvd de i skobutikken, og få ungen til å gå litt med de. Da merker du best om ungen din går med skoene eller ikke!

 

Lykke til med gåingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du mener,men kjøp "sommersko" ihvertfall,det er vel ikke det helt store utvalget til så små uansett forresten. Spør på skobutikken,de har peiling. Det selges ikke dårlige sko til de minste i norske skobutikker mener jeg,men holder du deg til ecco og pony f.eks, så har du garantert gode sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior startet å gå for 3-4 uker siden og vi går litt ute for å trene. Han har Kamik waterproof. Kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå på vanlig sportsbutikk og kjøpe ordentlige sko. jeg anbefaler Ekko og Geox på det sterkeste. De er dyrere, men støtter foten riktig så det lille barnet ikke belaster foten og ankelen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superfit; På barna hus

Ecco er gode sko. Jeg anbefaler lette skinnsko om det ikke er noe snø hos dere nå. Ikke tøysko, type converse med bare tøy. Det lettere med sko med "litt" stiv "vegg" rundt føttene. Det beste er om du går til butikken og prøver skoene på. Ta ut sålen om du kan og mål på foten. De skal gjerne være littegrann store sånn at hun har noe å vokse på. Men ikke så store at foten krøller seg.

Sandaler som du kan stramme over vristen på to steder er genialt. For da har du sko som passer perfekt. Men det blir vel en stund til vi kan bruke sandaler enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har gått ute med vinterskoene frem til nå (Ponni waterproof). Kjøpte joggesko til han igår, viking goretex, de er på salg på Eurosko nå (fra 599 til 399,-), lette å gå i. Han er nå over 13 måneder og har gått siden inne han var 11 måneder. Blir flinkere og flinkere til å gå ute for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...