Gå til innhold

Kjøper dere heldress eller todelt til 3-åringene nå til våren?


Turbomamma<3<3<3

Anbefalte innlegg

Vi skal vel snart til med å kjøpe vårdress, enten hel eller todel. Eller begge deler.. Hadde begge deler i fjor, for synes det er snedig å ha ei bukse som tåler skitt og fuktighet, men kan ta av litt på overkroppen. Men er usikker på hun skal ha heldress i tillegg. Har jo det på vinteren, det synes jeg er veldig greit.

Tenker hva som er mest praktisk, også med tanke på når de skal på do mens de har på uteklær.

Hva gjør dere til deres barn i 3-4 års alderen som har sluttet med bleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente som nå er 6 har alltid hatt hel parkdress vår-sommer-høst. Praktisk og greit synes vi. Og det kommer også lillebror til å ha så lenge han går i barnehagen. Her vi bor er det mest vanlig med hel dress. Men ja, skjønner at det er ok med to-delt også. Ville evt. hatt det i tillegg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har akkurat kjøpt heldress, hun har også allværs buksen fra i fjor som hun kan bruke vist hun bare vil ha en tynn jakke til når det bare er litt fuktig på bakken men ellers fint i været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje greit å ha heldress da også.. Jeg har jo alltid kjøpt todelt regntøy f.eks. så tenkte at det ble jo det samme som det egentlig.

Men vet da søren hva argumentene for eller imot heldress er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også alltid kjøpt to delt regntøy, men der går jo regnbuksen langt opp på magen og det er seler. den allværsbuksen vi har er bare strikk i livet å stopper som en vanlig bukse så det blir jo da mye lettere for at jakken eks sklir opp på magen å det blir åpning mellom bukse og jakke.. Det er hvertfall hovedgrunnen min til at jeg valgte dress i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper hel dress, pluss jakke. Mye lettere ta på når de skal gjøre det alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begge deler.

Greit fordi de da har ett ekstra skift om de skulle bli våte, og fordi vi bruker mye kun overtrekksbukse på turer i skog og mark.

I barnehagen synes jeg det er greit med heldress, fordi jakken ofte skli litt opp under lek og barnet da blir våt på magen/ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å foresten hun sluttet med bleie for 1år siden å det har gått helt fint ang do gåing selv om hun har heldress. Vist hun trenger hjelp spørr hun etter hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er snart 3 1/2 og vi har ein heil vårdress liggande. Satsar på at den er passe no (var drøyt stor i haust :P). Ho har ei overtrekksbukse, men synest det er veldig lett for at jakka sklir opp når ho brukar den. Hadde eg funne ei tilsvarande bukse med regnbuksefasong hadde eg gjerne gått for det.

 

Når det gjeld bleieslutt så går det nok veldig greitt med heil dress og. Til å begynne med hastar det såpass med å komme seg på do at dei som regel treng hjelp av voksne sjølv om dei "berre" har bukse og jakke på.

 

Jenta vår slutta med bleie midtvinters i fjor (2 år og 3 mnd), og ho måtte nødvendigvis bruke vinterdress ute sjølv om det er litt meir styr med tanke på å komme seg på do fort.

 

Men eg er usikker på om 5,5-åringen skal få dress eller overtrekksbukse no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente på 4 1/2 år og har kjøpt hel vårdress, men tenker å kjøpe todelt i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en todelt vårdress, men tror den blir mest til hjemmebruk.

Liker absolutt hel dress best. Ihvertfall i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 3, snart4, går heldress. Han vil ha det selv. Enkelt og greit. Han ha r fått Storm dress fra Name It, og vi er så langt strålende fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sikkert greit å ha heldress i barnehagen, og en todelt i tillegg, som vi hadde i fjor!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler til vår 3 åring:) Så får vi prøve det ut iår, å se hva som blir mest brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...