Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Sønnen min på 1,5 år har byttet barnehage. Etter 2 dager er jeg så skuffet over den nye plassen... De ansatte virker lite engasjerte og brukte nesten hele dag 1 på å snakke om hvem som skaffet vikar, hvor en den andre vikaren... osv.

Jeg hørte den ene sa at et barn hadde gjort big business, ca 9.30, men bleien ble ikke skiftet før etter lunch ca kl. 12...

Sønnen min begynte å gråte av kjedsommelighet på husken, da en av de ansatte ga han fart, - så lite engasjert vart hun, bare kikket tomt ut i luften.

Ingen neser ble tørket i løpet av dagen.

Under måltidet satt de ansatte og spiste og pratet seg imellom, og barna satt for det meste stille uten å si et ord. Er ikke dette litt rart? Den mest snakkesalige var min sønn som var helt ny i gruppen..

På avdelingen snakker flere dårlig norsk, faktisk så dårlig at det er vanskelig å gi/forstå beskjeder.

Er det slik i deres barnehager? Må man alltid forvente litt misnøye?

Noen som vet om det er kan være mulig å bytte tilbake?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143083342-hva-b%C3%B8r-man-forvente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på 0-3 års avdeling og sånn skal det ikke være!

Hos oss blir bleiene skiftet fortløpende. INGEN går med bæsjebleier mer enn max 5 minutter. Sjelden så lenge! Kan selvfølgelig være at man ikke oppdager det med en gang hvis vi er ute, men da tar vi det så fort vi kan.

Under måltidet er 2-3 ansatte tilstede. En sitter sammen med de største som klarer seg mye selv og to voksne sammen med de aller minste.

Selvsagt prater vi litt om voksenting, men barna er alltid i fokus!

Når det kommer til huske-situasjonen så er jeg ingen fan av at barna skal plasseres i huske over lengre tid. De trenger å røre på seg ute.

Noen av 2-3 åringene vil huske hele tiden, men da må vi voksne begrense det.

Snørrete neser tørkes hele dagen, selv om det renner i strie strømmer. Det nytter ikke å holde 13 småbarn snørrfrie under uteleken :)

Snakk med pedleder eller styrer om situasjonen.

Lykke til!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...