Gå til innhold

Hvordan takle kjærlighetssorg? (håper noen gidder å lese) - håper på råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt sterke følelser for en mann i over 1 år. Han bor et godt stykke unna her, og vi har truffet hverandre vel 8-9 ganger i løpet av året og fjoråret. Allerede etter første møte ble jeg veldig betatt av ham - både av utseende, personlighet og utstråling. Et par dager etter første møte ringte han meg og fortalte at han IKKE ville ha fast kjæreste eller forhold, på grunn av diverse omstendigheter, men at hvis jeg hadde kommet på besøk til ham et år før, hadde jeg ikke reist derfra.

 

Jeg har da gått videre, begynte å flørte med en annen mann som var seriøs, men opprettholdt kompiskontakt med denne mannen. Flørten ble fort slutt, og vi møttes igjen ifjor sommer, jeg var hos ham flere ganger, og det inkluderte både sex, kosing, finne på ting sammen og fest. Han sa et par ganger i fylla at han var småforelsket i meg, og at han var glad i meg. Men han virka ellers avvisende (ble faktisk avvist i sengen den ene gangen, det stakk skikkelig må jeg si), og vekslet mellom oppmerksom og forsiktig, og kald og ufølsom. Han har sagt utrolig mange sårende ting til meg i sinnet - at jeg har ligget med hele bygda, at jeg var dum, at jeg stjal en ting fra ham, osv osv... Har kutta kontakt med ham flere ganger ifjor, men det var alltid tilbakesteg senere. I perioder flørtet han med meg på msn, og virka veldig romantisk.

 

I desember, etter å ikke ha tatt kontakt med meg på flere måneder, ringte han meg fra syden tidlig på morgenen og sa han var forelsket i meg. Jeg tenkte selvfølgeli at det var vanlig fylleprat og hadde da allerede gått videre og hatt en ny flørt på gang. Han ble sint når han fikk vite at jeg hadde en annen flørt, og mente jeg burde venta på ham (i flere måneder uten kontakt?? :o. Da fikk han ultimatum - enten er han seriøs og vi skal prøve på forhold, da går jeg ikke videre med flørten, eller så kan han glemme meg. Han valgte å ikke svare på meldinga mi.

 

Jeg kutta flørten ut da jeg enda hadde følelser for denne mannen, og så begynte vi å prate igjen. Igjen ble han mye sint og mange sårende ting ble sagt, og vi bestemte endelig å møtes for 1 mnd sia, etter at han sa at jeg hadde sjansen på å "trollbinde" ham. Da jeg kom til ham, virket han veldig usikker på seg selv og redd, turte så vidt å holde rundt meg, men ble tydeligere etter hvert. Vi hadde en fin kveld og natt, og jeg følte meg verdsatt. På morgenen var han imidlertid stille og kald og virka avvisende. I ettertid så tok han kontakt noen ganger, men han vil fortsatt ikke være tydelig.

 

Jeg føler at jeg ikke orker det mer, og vil avslutte all kontakt. Ringe ham imorgen og si at jeg ikke orker å være på siste plass i livet hans, og bli behandlet som dritt. Selv om jeg elsker denne mannen (kall meg gjerne dum), men tror det blir det beste for meg. Har bestemt meg for å ikke involvere meg med noen menn i fremtiden, men det har andre grunner.

 

Burde jeg gi ham aller siste sjanse og si nå eller aldri, og gi ham kun et par dager på å bestemme seg, eller bør jeg bare kutte ham ut? Og hvordan takle eventuell kjærlighetssorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne mannen vil ikke ha deg! Ferdig med det!

 

Du skal ikke gi han mer sjanser. Han tar deg tilbake fordi han får sex, men ikke ønsker noe mer. Dette har han fortalt deg fra dag èn. Slutt med å lure deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei...slike mannfolk er bare å holde seg unna kjære deg:)

Skjønner tankegangen din,følelsene dine o.l..MEN....Fortjener du å sitte der såra og skuffa gang på gang??

snu på dette...se for deg at en veldig god venn av deg kommer å forteller dette som sin historie...hva ville du rådet vennen din til??Jo så klart,kom deg vekk!!ikke sant??

Så...kom deg vekk,tenk på at du er verdt mer enn den behandlingen han har gitt deg denne lange tiden,og at du er altfor god for denne kar`n:)

Hans tap..ikke ditt..Han har fått så mange sjangser av deg,at det er skremmende...Så...gjør en ende på det:)

 

En vakker dag treffer du nok en kar som har "litt mer mellom øra",og som faktisk behandler deg med respekt og det du fortjener...

Men ingen vits å stresse med det,lev livet,kos deg,nyt det:)

 

Lykke til!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være sterk, kutte han bort fra facebook, slette nummeret hans osv.

Har vært der, og for meg hjalp det å "glemme" han. Ikka ha noe som minner deg om han.

 

Det finnes en mann der ute som er perfekt for deg. Men han kommer ikke om du har "idioten" i hodet. Bare tenk at dere var ikke ment for hverandre, og bli sosial med nye venner og masse kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

 

Jeg har vært i lignende forhold. Ventet på en mann jeg elsket i 4 år. Da jeg/ vi endelig klarte kutte forholdet, så tok det meg faktisk flere år å komme skikkelig over han.

 

Å nøye seg med "smuler" er IKKE godt nok!!

Vi er verdt såå mye mer.

 

Har dessverre ingen oppskrift til deg, annet enn å ta tiden til hjelp. Stell pent med deg selv, gjør ting som gjør deg glad ( plukk blomster, kjøp deg en nydelig blomsterbutikk, gå en tur, kjøp et ukeblad, kjøp en gave til noen du er glad i m.m.).

 

Jeg er i dag godt voksen ( nærmere 40) og er lykkelig gift og mamma. Det tok tid, men jeg fant mannen i mitt liv som jeg elsker!!

 

Masse lykke til!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar. Blir nok å kutte ham ut, skal ringe ham idag eller imorgen og fortelle at jeg ikke gidder mer (eller skriver melding på FB). Stresser ikke med noe, men har vært alene og singel i flere år, og mistrives virkelig sterkt med det. Er i tillegg 100% alene med barna, så kommer meg nesten aldri ut og treffer nesten ingen voksne utenom jobb.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt han. Helt og fullstendig. Orienter han først ang ditt valg og deretter er du knallhard. Slett han på msn, ikke svar på oppringinger eller sms, eller hva annet det måtte være.

 

Ang kjærlighetssorg så tar det alltid litt tid, der må du nok ta noen runder selv, men hver gang du er på nippet til å ta kontakt igjen eller svare på henvendelse så minn deg på hans kalde sider og som han har hatt mer enn nok med sjanser til å rette på.

 

Han fortjener ikke flere sjanser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at jeg har gitt ham alt for mange sjanser nå. Men savner hele tiden de gode sidene ved ham, stemmen hans, armene hans rundt meg, savner ham så mye at det gjør fysisk vondt :(

 

Skal prøve å ta tia til hjelp og komme over ham en gang for alle

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mange naive og desperate damer det er rundt omkring. Denne mannen vil ikke ha deg, og du får følelser for ham? Hva med å gå inn i deg selv og finne ut hvorfor ingen vil ha deg, må jo være en grunn? Og "gi ham flere sjanser" når han ikke vil ha deg, blir for dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...