Mamsen<3 Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Vi er i gang med ruging for femte gang nå....så nå håper vi at det sitter. Tidligere har alle blodprøvene vært fine, men denne gangen sa de at jeg var lett overstimulert?! Derfor ble det satt inn ett egg og ikke to som var planen. Noen som vet hva overstimulering vil si? Jeg spurte hun på labben, men hun sa bare noe om at jeg kunne få væske i buken og sa ikke noe mere. Vet ikke hva det vil si....farlig for meg eller evt foster??? Takker og bukker for svar :-*
dincene Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har ikke opplevd selv men har hørt historiene... og fant noen linker... men det er det at væske samles oppi magen din ja http://www.snartgravid.com/Ufrivillig-barnloshet/Veslemoy-forteller-om-sin-opplevelse-med-overstimulering-ifb.-med-ivf.html http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=32807&highlight=overstimulering Fant mange sånne innlegg. Det har jo du sikkert lest selv også Jeg har tatt mitt første sprøyte og har faktisk tenkt i dag at jeg er redd for overstimualering. Man vet jo aldri før det er uttakk siden det ikke blir skjekka tidligere enn rett før uttaket.
dincene Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 fant en til som jeg bare må legge til http://www.endometriose.no/forum/showthread.php?t=1008
Liaes Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg var overstimulert på siste forsøket i oktober. Hadde ikke så masse vann i buken da, og slapp heldigvis og bli verre og verre etter at hcg nivået begynte og stige, sånn som mange andre blir. Jeg følte meg helt mørbanket i magen, og måtte liksom "holde fast" magen når jeg reiste meg, satt meg, når det kom en hump i veien ect.. Og jeg sov endel, ble utslitt av det meste egentlig. Når vi kom til ul i uke 7, så såg gyn at jeg hadde vært meget overstimulert, for jeg hadde fremdeles flere folikler på 2cm. Men merket ikke noe til plagene bortsett fra den første uka etter innsett, da gikk det over..
Tyren78-09+12 Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Jeg var overstimulert da vi begynte med prøverør for 2 år siden. Mye vann i kroppen, måtte tappes, og ble til slutt innlagt pga for høy blodprosent. Måtte ta blodfortynnende sprøyter, masse prøver osv..skikkelig sliten. trøtt og slapp. KValm og uvel. Ikke matlyst. Men som de sa: overstimulering fører som oftest/oftere til graviditet. Og for min del stemte det:) Var gravid, og fikk en skjønn gutt 9 mnd etter Det var en ekstrem påkjenning....men når de sa at jeg var gravid(tok blodprøve) så var jeg så glad likevel at jeg kom meg gjennom det ganske bra vil jeg si Men glad jeg ikke hadde barn fra før..tror nok ikke jeg hadde klart å være en god mor samtidig med dette. Var sofasliter til de grader denne perioden..
Mamsen<3 Skrevet 1. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2011 Tusen takk for svar damer :-) supert å lese!! Håper nå på positivt svar om ei uke, i så fall er det verd det. Men må si jeg føler meg guffen, får ikke igjen buksa og er trøtt og slapp. Får liksom aldri sovet nok...i tillegg til av jeg må være mamma for supersøte jr på snart to. Det har blitt mye soffa og tvsløving under duppen hans, orker ikke å være supermamma og fikse ting akkurat nå nei. Får vell bare ta signalene seriøst og slappe godt av så lille gullegget får festa seg godt fast! Takk <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå