lille oscar + bebis Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 hei! Vi hadde sex bare 4 uker etter fødselen. det gikk fint, og det var godt:) uansett: dette var ubeskyttet! jeg fullammer..... hva er oddsen for å bli gravid?renselsen ble ferdig for bare noen dager i forveien... ups
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Man har jo sett søsken som ikke var tvillinger men som gikk i samme skoleklasse. Selv fikk jeg mensen tilbake 6 uker etter fødselen, så da må jeg vel ha hatt eggløsning direkte etter renselsens slutt da. Og jeg fullammer, og ammet hver tredje time om natten. De sier jo ellers at det er "sikker" prevensjon, og at man ikke får eggløsning/mensen før at babyen sover 5-6 timer uten mat pr natt. Vil ikke skremme deg, men sier bare at det ikke er helt umulig å bli gravid så fort.
lille oscar + bebis Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2011 Det kan faktisk gå 4-5 timer mellom hvert måltid om natten, men ikke så mye som 5-6. litt usikker på timene her, for jeg er så i ørska når jeg våkner og gir pupp. Noen andre erfaringer?
Gjest Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Amming (fullamming eller delamming) er ingen sikker prevensjonsmetode og ettersom eggløsning kommer før mensen så bør man bruke sikker prevensjon om man ikke ønsker å bli gravid igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå