Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere som har erfaring med atopisk eksem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke produkter er fine til barn/vokse med atopiskk esem? Tenker på alt fra A - Å. Vaskemiddel, skyllemiddel, håndsåpe, dusjsåpe, fuktighetskrem, shampoo, balsam, osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)
Skrevet

Alle barna mine har hatt atopisk barneeksem.

Vi er nøye med å bruke feit fuktighetskrem til daglig, og Mildison-krem når utbruddene kommer. (den kan kjøpes reseptfritt på apoteket, men på blå resept får du tre ganger så stor tube gratis. Men bare moderat bruk i ansiktet).

Naboen sverger til noe som het Udos choise, eller noe sånt. Det er i dråpeform.

Ellers bruker jeg Nøytral vaskemidler, barnesåper fra Natusan eller andre apoteksolgte artikler. På sommeren er det å bade i saltvann kjempeflott for huden =)

Skrevet

Thias er astmabarn, og de har ofte atopisk eksem og tørr hud.

Vi bruker Aderma krem og Neutral vaskemiddel. Han reagerer ikke veldig nå, men gjorde det da han var yngre. Da brukte vi også en olje vi fikk på apoteket både til badevannet og babymassasje... men den husker jeg ikke hva het.

(Kjøper kremer og lignende på apoteket i Sverige, da prisforskjellen faktisk er ganske betydelig)

Lykke til!

Skrevet

Vi sverger til Miniderm krem, som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Fungerer utmerket på vesla vår. I tillegg unngår vi så godt vi kan ull, fleece i mørke farger, tørr luft og stress.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...