Gå til innhold

Beskytte senga mot vannavgang ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det? Og hvordan da?

Ikke at jeg tenker at vannet mitt skal gå med det første, har over 30 dager til termin, men greit å være forberedt (hvis det går an)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tisselaken på da jeg sov hos andre, men hjemme gav jeg opp. Det ble bare en krøll i løpet av natten.

Nå har jeg funnet ut at jeg ikke har vannavgang før langt ute i fødselsforløpet, så denne gangen gidder jeg ikke!

Skrevet

Har faktisk tenkt på d samme.. Har liksom ikke lyst å komme hjem etter fødsel å vaske å skure på madrasser... evt kaste :(

Men det går vel an å bruke et tisselaken?? Det fås jo kjøpt i store str... på kid el. lignende?

Skrevet

Sist kjøpte jeg tisselaken i metervare hos Princess, men det var veldig klamt å ligge på

Denne gang har jeg engangskladder fra Tena. Håpte på at de var mindre klamme enn tisselakenet, men det er de ikke. Men det får nå bare ligge på. Tror vel ikke vannet går i senga heller, men greit å være føre var.

Skrevet

Man kan også bruke "kladder".. det er sånne engangsbeskyttelse man bruker på sykehus og gamlehjem og slikt.

Kjøper det på Apoteket.

Skrevet

kjøpt et laken fra sparkjøp. vanntett-plast på ene siden og "laken"på andre med festing på sidene.. ikke lagt det på enda og prøveligget så vet ikke om det krøller. kostet med levering litt over 300, litt dyrt...

Skrevet

I barnepakka 0-6 mnd fra Rimi var det et ganske stort engangs tisselaken, Jeg har lagt det under lakenet sånn i tilfelle.

Skrevet

Jeg har kjøpt kladder på apoteket som jeg har teipet fast i madrassen under lakenet...merker ikke til det i det hele tatt...synes det er bedre enn at det skal komme på madrassen...om det skal skje på natttid....vet aldrig....=)

Skrevet

Jeg fikk med noen fra sykehuset sist, for jeg ble sendt hjem etter at vannet gikk. Uansett greit å ha, for går vannet litt tidlig (for min del var det i uke 37) og hodet ikke er skikkelig festa kan det bli rimelig vått. Jeg unngikk på mystisk vis å få det i madrassen. Skjønner ikke hvordan, for jeg våknet antakelig av at vannet gikk midt på natta, og kom meg opp og ut av senga uten uhell, merkelig nok.

Jeg tenker jeg bruker tisselaken type de man har på sykehus og gamlehjem i senga denne gangen. Ubehagelig til en viss grad, men verdt det hvis man redder madrassen.

Skrevet

Sist startet fødselen med at vannet gikk, og det var midt på natten mens jeg lå og sov. Så da var jeg veldig glad for at jeg hadde beskyttet senga! lå med engangs tisselaken fra apoteket. Var litt klamt og ekkelt, men synes det er litt for dyrt med en madrass til at jeg bare blåser i det -iallefall for oss.

Skrevet

jeg har kjøpt tisselaken og en tynn overmadrass sånn at det ikke skal bli så klamt å ligge på og overmadrassen går det ann å kaste i vaskemaskinen hvis vannet virkelig skulle gå i senga. funket veldig fint da jeg gikk med de andre 3 , men var bare med 3.mann at vannet gikk før fødselen satte skikkelig igang..men det skjedde på do. aldri godt å vite så er kjekt å være forberedt=)

Skrevet

Jeg har også kjøpt det på sparkjøp, nå har vi sparkjøp butikk her jeg bor så jeg fikk mitt for 220,- i 180 x 200 størrelse.

Vi har 220x 200 seng men siden lakenet "bare" var 180 x 200 la vi det bare på tvers slik at nederst ved fotenden mangler noen cm, men det dekker hele meg. Selv om jeg bruker lagenet slik jeg gjør, så krøller det seg ikke. Har bare et vanlig laken over tisselakenet og er superfornøyd =) .

Skrevet

Jeg kommer til å bruke tisselaken fra Ikea/Kid/Princess eller hvor det nå var jeg kjøpte det. Sist gang gikk vannet på natten, i sengen, så her har jeg tenkt til å være føre var.

:-)

Skrevet

Vi har kjøpt ny seng som leveres etter fødselen, så jeg bekymrer meg ikke så veldig mye om vannet går i sengen:)

Skrevet

Jeg skal definitivt beskytte senga etter at fødsel starta med vannavgang sist - og det var myyyye mer vann enn jeg hadde sett for meg ;) nå berga senga sist, utrolig nok i og med at jeg lå i den når vannet gikk, men tar ikke sjansen igjen ! Så her blir det sånne dry-nights tisselaken for barn, fikk tips om at de ikke var så klamme, så det skal prøves :) har også et slikt fra sparkjøp, men det blir fort klamt altså :( brukte det litt når melkesprengen var som værst sist, men det var ikke å anbefale syntes jeg !

Lykke til :)

Skrevet

Takk for så mange svar! Går det an å bruke det lille tisselakenet jeg har kjøpt til babyen på Kid? Jeg må jo bare passe på madrassen jeg og, men ser for meg at det fort krøller seg siden det er så lite. Noen som kan legge ved link til sparkjøp sitt på nett? :) jeg fant det nemlig ikke... :)

Skrevet

Vannet mitt har aldri gått av seg selv, så jeg kommer ikke til å gjøre noe denne gangen heller.

Skrevet

Har kjøpt metervare på Princess (1 meter og lagt det på tvers og har lagt det under det vanlige lakene) Synes at det fungerer fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...