kinaputten Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 mini på 5 mnd foretrekker tydelig å være hos meg og blir sutrete så snart pappan holder han. Ikke hver eneste gang, men 80 % kanskje. Dette tar pappan seg nær av og det fører til en ond sirkel hvor han ikke vil holde så mye på med mini. Han sier det er min feil siden jeg holder på med han hele tiden, men jeg har sagt til han at han må gjerne skifte og styre med han mere, men blir ofte da møtt med at han ikke har tid..... Kanskje en slags forsvarsmekanisme? Hvordan har dere det, foretrekker deres små deg forran pappan?
mamma.for.2♡ Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Jenten vår blir helt i hundre når hun ser pappaen sin komme inn døren etter jobben. Hun er 6 mnd Vi har bevisst gjort det slik at når han kommer hjem så går småen rett til han. Han trenger jo å få sin daglige pappakos han også. Og siden småen går i bingen i 18.30 - 19.00 tiden, så blir det ikke mange timer på dagen på de to. Jeg har den siste uken lagt merke til at blikket hennes går ofte min vei om jeg befinner meg i samme rom. Men det er ofte kun rett etter han er kommet hjem. Vi får krysse fingrene på at det ikke eskalerer... Men tror det er ganske vanlig. Storebroren min har ihvertfall advart samboeren min om at det vil nok komme en tid når det kun er mamma som gjelder... Og det da er viktig å ikke ta seg nær av det... Det går med tiden over igjen. Han har 3 gutter.
To små tuller Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Tror ikke du skal bekymre deg, det var en sånn periode her også, rundt et halvt år, hvor jentene kun ville holdes og trøstes av meg. Nå har jo vi to så pappaen har bare måttet ta ei, uansett om hun ville det eller ikke, men nå som de er 11 mnd. så er pappa den store helten. Når han kommer hjem fra jobb så er det bare pappa som gjelder, og da vil de ikke være hos meg. Jeg syns jo det er litt deilig ettersom jeg har hatt to små klatrende på meg hele dagen ;o) Jeg tror det går fort over, pappaen må bare ta mini så ofte han kan og mammaen må være flink til å stole på at pappa fikser det. Vær flink til å la pappa og mini få litt alenetid sammen.
Pumba78 Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Sikkert bare en fase han er i. Jeg aner jo ikke siden jeg er første gangs, men merker at hun foretrekker de hun kjenner godt, så prøver å passe på at hun er mye hos mormor og pappan sin i hvert fall. Prøver at pappan tar legging et par ganger i uka så hun ikke blir avhengig av at jeg gjør det, men han jobber så mye for tiden at han ikke rekker det gitt... Kanskje din bare har kommet i mammadaltfasen veldig tidlig, men kommer over det tidlig og?? Eneste tipset jeg har er å prøve at pappan tar han så mye som mulig.
enits40 Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Har ikke merket noe særlig av det her. Han er fullt fortrolig med pappa og søsken, men mer skeptisk til andre. Blant annet har han fornærmet noen besteforeldre ved å ta fram surleppa da de ville holde og pludre.... Hehe. Det går nok over med mammadaltingen - ellers er det jo ikke uvanlig at småbarn foretrekker mamma. Selv kunne jeg godt tenkt meg litt mer av det..he-he - i retterdighetens navn liksom (er jo jeg som gjør det meste med ham!).
kinaputten Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2011 takk for svar jenter ja regner med det går seg til, men synes jo synd på pappan da. Han har han om morgenen et par ganger i uka og det går bedre og bedre og virker som om det går best når jeg er ute av syne Og heldig er du pumpba som kan overlate legginga til mannen din noen ganger, her blir det litt vanskelig i og med at jeg ammer i søvne og sniker meg ut Men snart er det på tide med "opp ned metoden" og da kan far ta en større rolle her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå