Gå til innhold

Grusomt å vente på tlf.fra klinikken..om eggene er befruktet!

Anbefalte innlegg

Var i Porsgrunn og fikk hentet ut 8 egg i går,og de skulle ringe meg etter 12 idag....blææ skal si tia går sakte idag gitt:-(

Denne gang fikk jeg noe annet enn crinonekrem,det heter Lutinus,kan anbefale dette,slipper unna kliss,noe jeg syntes var pyton med crinonekremen.

Fortsetter under...

Gratulerer med vell overstått uttak i går! 8 egg var en god fangst også.

Her er det svært gode muligheter for befruktning tatt antallet egg i betraktning. Du fikk også flere egg på frys sist fersk forsøk hvilket betyr god kvalitet på eggene dine. Har dere blitt satt opp på vanlig IVF?

Skjønner godt det er fælt å vente på denne telefonen men vil nok senket skuldrene og stressnivået og brukt energien til å tenke på deg selv og innsett, ruging etc fremover.

Følger med deg og venter sammen med deg kl 12 i dag på den magiske telefonen om hvor mange egg som har blitt befruktet.

Klem

Tusen takk!! :-)

Ja sist gang fikk jeg ut 12 egg,og 9 ble befrukta,men da gikk jeg kun på puregon,denne gangen har jeg gått på spray om menopur,så de sier at da kan det komme færre egg,men de skal vist være litt bedre? :-)

Ja vi er på vanlig ivf,det er egentlig ikke noe galt med oss sånn sett,men jeg fikk utført en kondisering for 7 år siden,og legen tok da for mye av livmortappen min,som da har gjort at vi ikke kan få barn på vanlig måte(og det tok legene 6 år å finne ut av grrrrr). Jeg har en datter på snart 9,ho er til på den vanlige måten.

Klem

Første uttak, kort regime med Puregon (FSH-preparat) 12 egg og 9 egg befryktet er et kjempebra resultat. Hvorfor ble det gjort en endring på regime og medisiner til Menopur med det gode resultatet på første uttak?

8 egg andre uttak med langt regime og Menopur (FSH+LH-preparat) sies å gi færre egg men bedre kvalitet. Her strides de lærde om det kun er medisinering som gir dette resultatet på de som ikke trenger LH i tillegg. Ellers ville alle blitt satt på Menopur om det ga bedre egg? Det kan også være en normal variasjon fra syklus til syklus fikk jeg fortalt etter mine uttak med 8 egg første uttak og 18 egg andre uttak med samme medisiner og dosering.

Bare noen tanker fra meg som sitter her og venter på resultatet......

Tja de sa selv at siden jeg ikke hadde lykkes på 3 forsøk ville de prøve en annen medisinering(tror de snakket om at de skulle gå helt over til spray og sprøyter nå) jeg spurte ikke så mye rundt dette egentlig,jeg regner med at de vet hva de gjør,men det gjøres nok forskjellig fra sted til sted,og lege til lege. Jeg hadde mindre bivirkninger fra Meopur enn Puregon da,så det var deilig:-)

Samme for meg hva de gjør,SKAL ha positiv test denne gang vet jeg;-)

Annonse

Gratulerer med befruktede egg i dag! Deilig å få den bekreftelsen og vite det ligger befruktede egg i varmeskapet som snart kan sette inn i rugeboksen og ha potensialet til å utvikle seg videre...Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...