Gå til innhold

Når er det greit at barn får egen profil på Facebook?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser det er delte meninger rundt her hvor jeg bor. Min datter er 10 år, og har veldig lyst på sin egen profil på facebook. Hun har 2 klassevenninner som har det, i tillegg til et par venninner utenom på ca. samme alder.

 

Når er det greit at barn får sin egen profl syns dere? Jeg tenker at hvis hun skal få lov, så skal jeg ha full tilgang til den og hun må spørre først om å få legge ut noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er greit når de er 13 og har lov.

 

Eller synes du det er greit å lære datteren din at dere følger lover og regler kun når det passer for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da synes du det er greit å lære datteren din at dere kun følger regler når reglene passer dere. Flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er 9 år og har facebook.ser ikke noe problem med d.mange av hennes venninner har. hun bruker den bare til å spille de spillene som er innpå der. men er leeenge siden hun hr vært der nå.tror ikke hun synes d er så spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke greit før barna er 13 år og har lov. Er lærer og har sett MANGE eksempler på at 10-åringer IKKE klarer å tenke på konsekvensene av det de skriver. Selv om du passer på ditt barn, kan andre få tilgang og skrive mye unødvendig og sårende. Du er et godt eksempel for ditt barn når du følger reglene for facebook og venter til hun er gammel nok. Vi har på min skole masse problemer og oppfordrer alle foreldre med barn under 13 til å slette sidene deres, men dette er lettere sagt enn gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit så lenge man må lyve på alderen under registreringen..hva slags signal gir det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de blir 13 år som aldersgrensa er.

 

Vår eldste som er 9,5 år maste veldig her ei stund, men har gitt seg med masinga nå. Vi sa at det var ikke aktuelt at han fikk noe facebook profil enda!

 

Men han har msn så han chatter med vennene sine der å spiller spill der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel mye verre ting barn kan gjøre på nettet enn facebook. f.eks da nettby var..så det var barn fra 7 år og oppover der inne.. det var jo reine skjekkeplassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OGSÅ under nøye tilsyn... 13 år, er aldersgrensen.... (som jeg personelig syns er noe lav... så mye rart/virus og dritt det er på fjesboka...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...