Gå til innhold

Synes dere det er greit å laste ned musikk ulovlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg betaler 99 kr i mnd for spotify, og da kan jeg høre på musikk fra et enormt utvalg. De sangene jeg ikke finner på Spotify, laster jeg ned lovlig. Som regel koster en sang 8kr. For de som føler de ikke har råd, finnes også Spotify i en gratisversjon. Jeg forstår ikke hvorfor så mange synes det er greit å stjele musikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laster selv ned utrolig lite musikk, har Itunes som jeg som regel bruker, der koster en sang 8 kr. Men har lastet ned noen cdér ulovlig, men føler vi veier opp for det vi laster ned siden vi kjøper så utrolig mye cder, og det tror jeg ikke det er så mange som gjør lengre :( Men det rettferdiggjør det jo ikke såå, men er som sagt svært svært få ganger jeg har gjort det :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til generasjonen som kjente musikktape og ta opp musikk fra radio. Jeg kjøper en god del musikk, men må ærlig innrømme at jeg ikke vil eie alt. Jeg laster ikke ulovlig ned (med mindre youtube er ulovlig da) lengre, og har ikke gjort siden 2004, men har en stor playliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit? Nei. Gjør jeg det? ja.

 

Kjøper mye av musikken på Itunes, men laster nok ned en del også.

 

men laster ned mer serier enn musikk. Ikke at det er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" I wouldn't steal a car, but I would download one if I could" oppsummerer mitt forhold til nedlasting av diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette er litt aldersbetinget. De som er bikket 30, har etter hvert innsett at det er galt å stjele, også på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm...Jeg er 29 år og "stjeler" fortsatt musikk og serier. Men kanskje jeg innser mine synder når jeg bikker 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det vil etter 09:26 svar si at idet du bikker 30 år, samme hvilken bakgrunn, utdannelse og intelligens du måtte ha, plutselig finner ut at nedlasting av musikk er å stjele, uansett hva du har ment om saken før?

 

Åhjelpes, finnes det noe annet merkverdig jeg kommer til å måtte mene/endre oppfattning om når jeg fyller 30 om 6 uker? At alle over 30 liker rødvin (gir meg migrene), kakebaking er pålagt hver helg (har ikke et baker-bein i kroppen) og at eneste sex stillingen som er tillat er misjonæren, og da kun med lyset av og på fredagskvelden??

 

Poenget mitt er og blir det at nedlasting av musikk ikke nødvendigvis er stjeling, og at ingen magisk alder kommer til å overbevise meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:26 "dette er LITT aldersbetinget". Ofte blir man eldre og mere modne, og finner ut at det finnes andre verdier her i livet som er verdt å ta vare på, men selvsagt ikke alle. Når tid er det ikke stjeling å laste ned musikk ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.36: er du 14 år? Et mer ulogisk og tåpelig svar er det en stund siden jeg har sett.

 

Hvis du ikke betaler for musikken du laster ned, eller de som sitter på opphavsretten gir den bort på nett, da stjeler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil, men må si jeg ble nysgjerrig, hva er det som får deg til å tro det?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi dette er en tåpelig debatt, kun en stk imot alle, sier seg selv at det er hi som prøver å skape blest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned gratis musikk siden jeg var fjortiss. Gjør det enda, med god samvittighet! Blir helt sjokkert over disse gribbene av noen artister som skal ha penger for absolutt hver jævla låt. De har da ræva full i peng fra før av vil jeg tro.

Jeg kommer til å fortsette å laste ned gratis musikk så lenge det lar seg gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, men... Det var ikke meg.

 

Hvert fall godt å se at de fleste er enige med meg.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste artister har ikke ræva full av penger. Og hvorfor skal du stjele fra dem om de er rike? Du er rikere enn de fleste fra Romania. Er det greit at de tar tingene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også spotify hjemme, men er det noe jeg skal laste ned - en enkel sang fra en artist jeg ellers bryr meg katta om - så laster jeg den gjerne ned illegalt...

 

Derimot artister jeg virkelig liker og ønsker å støtte, der går jeg i platebutikken og kjøper cden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laster ned musikk, om det er no nytt jeg har lyst til å "teste ut". (har ikke helt forstått meg på spotify, og nettforbindelsen er så ustabil at den detter ut hele tiden). Liker jeg musikken kjøper jeg CD-er.

 

Jeg syns artister og band godt kan tjene litt mindre, da kreativiteten ødelegges ved det store pengejaget. Nå er jo en gang teknologien der, og da må plateselskapene rett og slett innse nederlaget, og evt. finne alternative måter å tjene penger på. Jeg syns det illegale markedet av musikk åpner for nye muligheter for å dele musikken sin med mange, og når det ikke er penger som driver musikere, så blir det faktisk laga bedre musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laster ned musikk, om det er no nytt jeg har lyst til å "teste ut". (har ikke helt forstått meg på spotify, og nettforbindelsen er så ustabil at den detter ut hele tiden). Liker jeg musikken kjøper jeg CD-er.

 

Jeg syns artister og band godt kan tjene litt mindre, da kreativiteten ødelegges ved det store pengejaget. Nå er jo en gang teknologien der, og da må plateselskapene rett og slett innse nederlaget, og evt. finne alternative måter å tjene penger på. Jeg syns det illegale markedet av musikk åpner for nye muligheter for å dele musikken sin med mange, og når det ikke er penger som driver musikere, så blir det faktisk laga bedre musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laster ned gratis musikk hver dag. Bryr meg fint lite om at dere synes jeg stjeler. Kanskje det er en artist som har skrevet innlegget, som synes hun tjener for lite penger?;-) tssss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hva vi synes, det er et faktum, at mamma til ditt barn er en tyv, og vil måtte ta sin straff om hun blir tatt. Husk at du har ansvar for andre en deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...