Gå til innhold

Når endre fra 3 til 2 dupper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 8 mnd og sover 3 ganger om dagen ca 1 time pr gang. Ikke akkuratt nå m tenner og forkjølelse, men til vanlig er det 3 dupper.

Lurer på om det snart er tiden for 2 dupper, da hun holder seg bra våken lenge nå. Ikke så vanskelig å holde hu våken, så tåler nok mer våkentid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var ca 5 mnd da vi gikk over til 2 sovinger på dagen. Ca 1,5 timer pr gang. Nå er dagen stort sett sånn som dette (når ikke alt går i ball da - noen dager stemmer jo ingenting:)): Står opp ca 0800, sovner igjen ca 1000 og igjen ca 1400, og så er det i seng for kvelden ca 1930.

Skrevet

Vi endret fra tre til to dupper ved ca. 8 mnd. De sover fortsatt 2 dupper på dagen (1,5 time + 1 time) og 12 timer om natten, de er nå 11 mnd.

Skrevet

Er jo bare å prøve seg frem det! Snuppa her er 9mnd, og vi endret fra 3 til 2 dupper da hun var rundt 7 måneder. Det ble noen dager med litt sutring rett og slett fordi det var uvant. Men jaggumeg så falt det på plass ganske raskt og da ble duppene på dagtid lengre og faktisk også nattsovingen bedre, og måltidene kom også mer på plass. Slik ser dagen vår ut nå. (varierer litt med tidspunktene)

Står opp rundt 07.00

Sover igjen rundt 09.30 - sover da mellom 1 time og 1 time og 45min

Sover igjen rundt 14.00 - sover en times tid, noen ganger litt lengre

Legger seg for kvelden rundt 19.00

Skrevet

Har hatt 2 dupper i et par mnd nå,7,5 mnd.Sover ca 2 tmer fra 10-12 og 1-2 timer igjen i 2-3 tida.Legger seg for kvelden i 7 -halv 8 tida.

Skrevet

Sover alle 3 ganger???

Vår lille sover 2 ganger, og det har hun vel alltid gjort (bortsett fra første ukene da hun sov hele tiden pga litt gulsott)

Første luren er mellom 20 min og 1 time, andre luren er 30 min-2 timer. Noen dager bare 1 times søvn totalt og da blir hun litt sutrete på kvelden. Ca. 12 timers natt (men da med x antall spiserunder og av og til noe våkentid innimellom ja)

Hun er 4,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...